25 June 2024

ISU NAFKAH ANAK - SHUHADA BID4S BEKAS SUAMI, HAFIDZ ROSDHI LI4T BAYAR : "JANGAN ASYIK BERSERONOK SAJA"



"Kepada yang berkenaan. Bukan orang tak pernah minta pers0nal, memang semua thr0ugh pers0nal tapi tak ambil tind@kan, jadi di sini saya ambil kes£mpatan ni untuk anda selesaikan tanggungjawab anda sebagai seorang bapa, betul!
"K£s mahkamah masih dalam proses, jadi kalau nak tunggu perintah mahkamah, siapa nak bayar hal anak-anak? Pengurusan sekolah semestinya cari BAPA kepada students, jadi kalau nak tunggu keputusan mahkamah, Umar dan Humairah tak perlu makan? Tak perlu sekolah?"

Demikian tulis bekas isteri kepada pelakon Hafidz Roshdi iaitu Nurul Shuhada menerusi perkongsian di Insta Stories, dimana dia meminta bekas suaminya itu melaksanakan tanggungjawab memberi nafkah kepada dua anak mereka, Humairah dan Umar.

Melihat pada perkongsian itu, Shuhada turut memuatnaik tangkap layar perbualan WhatsApp bersama pihak insurans serta guru kepada anak mereka, menyatakan bahawa Hafidz sudah lama tidak menjelaskan bayaran pelan insurans serta persekolahan Humairah dan Umar.

Menurut Shuhada lagi, sepanjang tahun lalu, dia bersama kedua ibu bapanya yang mengeluarkan wang sendiri untuk urusan sekolah anak-anak, selain meminta bekas suaminya itu sedar mengenai perkara tersebut.

"Sepanjang perjalanan ni semua, saya Nurul Shuhada binti Mat Shukri yang t@nggung semuanya, dibantu oleh kedua ibu bapa saya juga, untuk semua urusan, kalau anda sedar dengan hukvm Allah dan sebagainya mohon taubat sebelum terlambat, friendly reminder to you," jelasnya.

Tambah Shuhada, dia juga sudah menghubungi bekas suami itu secara peribadi, namun tiada tind@kan diambil.

Dalam masa sama, Shuhada turut mengingatkan Hafidz supaya dapat melunaskan nafkah memandangkan bekas suaminya itu sudah kembali berlakon.

Bukan itu sahaja, malah Shuhada juga berkata, tiada alasan periuk nasi tertutup kerana diri sendiri yang menjadi punc@ kepada mas@lah itu.

"Tiada alasan seperti periuk nasi tertutup dan sebagainya, yang buat periuk nasi tertutup tu diri sendiri punya pilihan, jadi kenapa anak-anak yang perlu t@nggung akib@tnya?" katanya.

Ujarnya, anak mereka tidak sepatutnya men@nggung akib@t dan pemilihan sekolah dibuat berdasarkan nasihat daripada pakar psiki@tri untuk menjaga em0si mereka.

Dalam pada itu, Shuhada turut memberi pesanan kepada bekas suami supaya memberi nafkah kepada anak-anak daripada mahu menyam@nnya susulan pendedahan dibuat olehnya.

"Mereka layak untuk hidup seperti biasa, untuk pengetahuan, persekolahan Humairah fully t@nggungan oleh saya tahun lepas (kinderkaizen). Sekolah dipilih berdasarkan nasihat psychiatrist yang menitikberatkan hal em0si Humairah ketika itu.

"Saya sebagai seorang ibu menerima nasihat pakar dengan hati terbuka dan mencari nafkah untuk anak-anak sehabis baik yang boleh walaupun men@nggung semuanya seorang diri selepas bercerai, jumlah persekolahan secara kas@r (RM11k).

"Jadi sekarang dah dapat pendapatan kan? Mohon selesaikan bagi pihak Umar bin Muhammad Hafidz. Jangan asyik berseronok saja," tuturnya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: