22 June 2024

KESIHATAN BELUM PULIH SEPENUHNYA SELEPAS B£DAH BU4NG TUM0R DI PINGGANG - AWIE KATA MASIH MAMPU MENYANYI & HIBURKAN PEMINAT : "TER4PI BUAT MINDA SAYA"



"Apa yang boleh saya katakan, keadaan saya sekarang okey, Alhamdulillah. Nak kata pulih sepenuhnya tidak. Tapi nak lakukan konsert selama dua tiga jam itu masih mampu melakukannya. Bukan apa, pada saya melakukan konsert dan berada di atas pentas merupakan ter@pi buat minda saya."
Itulah kata penyanyi rock legenda, Datuk Awie yang berkongsi keadaan kesihatannya, dimana ia belum pulih sepenuhnya selepas menjalani pemb£dahan membu@ng tum0r di bahagian pinggangnya pada tahun 2021.

Jelas Awie atau pemilik nama sebenarnya, Ahmad Azhar Othman, dia bagaimana pun masih mampu memberikan persembahan terbaik di atas pentas kerana itu adalah terapi buat dirinya.

"Apa yang boleh saya katakan, keadaan saya sekarang okey, Alhamdulillah. Nak kata pulih sepenuhnya tidak. Tapi nak lakukan konsert selama dua tiga jam itu masih mampu melakukannya.

"Bukan apa, pada saya melakukan konsert dan berada di atas pentas merupakan ter@pi buat minda saya," ujar Awie yang turut memberitahu, dia mengambil pendekatan masih perlu berh@ti-h@ti melakukan aktiviti harian, terutama bersenam selepas menjalani pemb£dahan berkenaan.

"Saya perlu lebih berh@ti-h@ti selepas menjalani pemb£dahan, badan saya pun tidak seperti dahulu. Badan sudah dit£buk bahagian sini dan situ, jadi tak sama lagi.

"Doktor tidak memberikan sar@nan untuk melakukan senaman b£rat jadi saya cuba lakukan secara bersederhana untuk kekalkan kecergasan badan saya.

"Saya pernah janji pada diri sendiri untuk menjaga kesihatan kerana saya ada isteri dan anak-anak. Saya tidak mahu sus@hkan isteri. Mereka adalah sumber keku@tan saya," tuturnya.

Sebelum ini, Awie mendedahkan dia pernah menjalani pemb£dahan tum0r pada bahagian buah pinggangnya di sebuah hospital swasta di ibu kota.

Dalam perkembangan lain, Awie bakal mengadakan Konsert "Journey" Awie: Kombinasi Mon0log Dan Persembahan Teatrikal Rai 30 Tahun Perjalanan Karier Seni.

Kongsi Awie, konsert yang bakal dijayakan pada 3 Ogos depan itu bakal berlangsung di Dewan Merdeka, WTC Kuala Lumpur, bagi meraikan perjalanannya selama 30 tahun di dalam dunia seni sejak 1985 sebagai artis solo.

"Konsert ini bakal meninggalkan satu kenangan yang paling manis buat semua peminat. Tema dan konsep unik yang tidak pernah dipersembahkan sebelum ini merupakan bingkisan yang begitu peribadi dari saya untuk semua. Hanya yang terbaik untuk semua peminat yang hadir pada 3 Ogos nanti," katanya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: