03 June 2024

PAK YA KINI STABIL SELEPAS SELAMAT JALANI PEMB£DAHAN BUANG BATU DALAM HEMP£DU, TAK PERLU B£DAH KALI KEDUA



"Syukur... Pak Ya dah selesai dan selamat menjalani pemb£dahan. Berkat doa tak putus-putus semua pihak, keadaannya sangat bagus dan nampak ceria.
"Kalau ikut info sebelum ini, akan ada pemb£dahan kedua. Tapi syukurlah selepas pakar buat ultra scan memang tak perlu buat yang kedua.

"Sebab mungkin ia hanya andaian dan hanya k£san sampingan lepas pemb£dahan. Apapun terima kasih sekali lagi kepada semua yang terus mendoakan Pak Ya."

Demikian tutur pengurus Senario dikenali sebagai Neo Nizam mengenai keadaan pelakon dan pelawak Ilya Buang Shaharum, 57, atau lebih dikenali Pak Ya Senario, ketika menziarahinya di hospital bersama Saiful Apek, semalam.

Difahamkan, Pak Ya kini dalam keadaan stabil selepas menjalani pemb£dahan membuang batu dalam hemp£du di sebuah pusat perubatan swasta, Rabu lalu.

Jelas Neo Nizam lagi, Pak Ya kini sedang berehat dan doktor masih memantau keadaannya kerana bimb@ng sekiranya ada kemungkinan lain yang terjadi.

"Dari pemerhatian kami, dia stabil dan mungkin sehari dua ini akan dibenarkan keluar. Yang penting kita nak dia berehat sepenuhnya dan aktif kembali apabila benar-benar sembuh," katanya.

Terdahulu, Pak Ya sudah seminggu meng@du s@kit pada bahagian perut dan pada 24 Mei lalu, sebelum meminta anaknya iaitu Dahlia membawanya ke hospital kerana sudah tidak dapat menah@n s@kit.

Uj1an end0skopi yang dibuat pada Sabtu, mengesahkan Pak Ya mempunyai mas@lah ini. Dia juga sebelum ini mempunyai mas@lah jantung.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: