21 June 2024

RINGANKAN BEBAN KEWANGAN - DHARMA HARUN TERIMA SUMBANGAN RM9,000 DARIPADA YAYASAN BUDI



"Alhamdulillah sumbangan yang diperolehi ini akan saya gunakan untuk melangs@ikan benda yang paling penting iaitu sewa rumah.
"Saya tak berhasrat untuk keluar dari kediaman itu kerana kalau nak berpindah pun memerlukan k0s yang bukan sedikit. Proses berpindah juga bukan mudah, jadi saya akan terus tinggal di sini saja.

"Saya berterima kasih kepada semua pihak yang tampil membantu. Sejak kisah kami sekeluarga menjadi tul@r, banyak pihak yang tampil untuk membantu."

Demikianlah tutur pelakon popular era 80-an, Dharma Harun Al-Rashid yang meluahkan rasa terharu apabila mas@lah yang dihad@pi mendapat perhatian ramai termasuk bekas Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Tan Sri Dr Rais Yatim menerusi Yayasan Budi.

Dalam pertemuan itu, Tan Sri Dr Rais Yatim menyampaikan sumbangan sebanyak RM9,000 bagi membantu Dharma yang berd£pan kesemp1tan hidup.

Kata Tan Sri Dr Rais Yatim, dia berharap sumbangan wang tunai yang diberikan dapat meringankan beban pelakon itu melangs@ikan tungg@kan sewa rumah yang mencecah RM7,500.

"Apabila membaca ker@tan berita beliau yang sedang menghad@pi kesuk@ran untuk menyelesaikan sewaan rumah, saya terus menghubungi Datuk Freddie Fernandez untuk menemukan kami.

"Isu anak seni hidup dalam kesemp1tan tidak mencerminkan keseluruhan kehidupan anak seni yang lain dan isu ini harus ditang@ni secara tunt@s.

"Jadi dengan sumbangan diberikan oleh Yayasan Budi ini kami harap dapat membantu Dharma untuk menjelaskan tungg@kan sewanya," ujarnya.

Penyerahan wang bantuan itu dilakukan Tan Sri Dr Rais Yatim kepada Dharma di pejabatnya di Yayasan Budi, Jalan Tuanku Abdul Rahman, petang tadi.

Turut hadir dua anak pelakon veteran itu iaitu Siti Qurratu Aini, 36, dan Muhammad Al Syafiq Mohamad Azman, 35, serta Presiden Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan), Datuk Freddie Fernandez.

Terdahulu, Dharma yang pernah popular dengan watak Cikgu Azmi dalam filem 'Adik Manja' terpaksa akur dengan arahan mengosongkan kediaman yang disewanya di Wangsa Maju pada hujung Jun ini selepas gag@l membayar sewa tertungg@k.

Pelakon yang pernah berhad@pan mas@lah kesihatan akib@t dis£rang angin ahmar itu difahamkan kusut memikirkan bagaimana dia hendak melun@skan tungg@kan sewa rumah mencecah RM7,500 berikutan n0tis sudah dikeluarkan oleh pemilik.

Menurut Dharma, dia dan dua anaknya perlu melun@skan tungg@kan bayaran sewa itu segera, namun anaknya tidak bekerja kerana masih belajar di Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (Aswara).

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: