22 June 2024

"SEKIRANYA JANTUNG AYAH BERHENTI, KAMI TERPAKSA REDA" - ANAK KONGSI KEADAAN KAMAL BAKAR YANG KINI NAZ4K



Pelakon veteran, Kamal Bakar, 62, kini dilaporkan berada dalam keadaan nazak, selepas dua minggu dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Melaka akib@t kans£r paru-paru tahap empat.

Anak sulungnya yang juga pelakon, Hanis Kamal, 35, berkata, ayahnya itu sekali lagi dij@ngkiti kum@n pada paru-paru dan dimaklumkan oleh doktor supaya bersedia dengan sebarang kemungkinan.

"Keadaan ayah tengah naz@k kerana paru-parunya dij@ngkiti kum@n sekali lagi. Kum@n mer£bak sangat cepat sampai tutup semua paru-paru sebelah kiri.

"Mas@lah str0k di 0tak sebelah kiri juga sudah t£ruk. Jadi, doktor kata bila-bila masa sahaja jantung ayah akan berhenti," tuturnya.

Tambah Hanis lagi, doktor juga tidak akan melakukan bantuan pernafasan kecem@san (CPR) kerana dikhuatiri akan menj£jaskan lagi keadaan ayahnya.

Klik untuk gambar besar

"Bila jantung sudah berhenti, doktor takkan buat CPR sebab tak nak meny@kiti ayah. Kalau buat CPR t@kut tulang rusuk akan pat@h dan akan jadi lebih teruk.

"Kami sekeluarga faham situ@si ini dan kena reda dengan segala kemungkinan. Sekarang adik-beradik pun sudah berkumpul. Sekiranya jantung ayah berhenti, kami terpaksa reda," ujarnya.

Pada 3 Jun lalu, Kamal dikejarkan ke Hospital Melaka selepas keluarganya bimb@ng dengan perubahan sikap termasuk keadaan kesihatan yang semakin meros0t ditunjukkan pelakon berkenaan.

Selepas dua minggu dimasukkan ke ICU Hospital Melaka, Kamal disahkan menghid@p kans£r paru-paru tahap empat.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: