29 June 2024

TAK MENANGIS KETIKA KEM4TIAN SUAMI - INA NAIM DEDAH PERNAH DIKEC4M : "SUAMI KITA MENINGGAL DALAM KEADAAN HUSNUL KHATIMAH... JADI KITA NAK SEDIH KENAPA?"



"Ada orang cakap, 'dia ni memang g1la, tak betul.. laki m@ti tak menangis'. Nak buat apa kita menangis di atas kem@tian suami? Lainlah kalau suami meninggal dalam keadaan m@ti katak atau buat maksi@t.. yang itu kita sedih.
"Suami kita meninggal dalam keadaan husnul khatimah (pengakhiran yang baik) para malaikat, bidadari dan Allah sambut dia, jadi kita nak sedih kenapa? Saya pun nak m@ti macam tu."

Itulah kata isteri kepada Allahyarham Suhaimi Saad iaitu Ina Naim, menerusi satu video yang dikongsikan di TikT0k, dimana dia dilihat ada berkongsikan mengenai keperibadian arwah suaminya ketika sesi siaran langsung.

Meskipun sudah lebih enam bulan pemergiannya, nama penyanyi dan bekas ahli kumpulan In-Team itu terus menjadi bualan ramai.

Apa yang menjadi perhatian, dalam perkongsian video itu, Ina mendedahkan, dia pernah dikec@m kerana tidak merat@pi pemergian arwah suaminya.

Jelas Ina, dia tidak menangis kerana suaminya itu pergi dalam keadaan yang baik, selain turut berkata, dia akan sentiasa ingat akan pesanan arwah suaminya iaitu supaya menghind@ri dari r1ba.

"Benda yang dia sangat jaga daripada muda adalah nak membeli barang. Alhamdulillah terhind@r daripada segala r1ba termasuk telefon, penapis air, tilam, rumah.

"Dia pesan dekat saya kalau nak beli barang, belilah secara tunai kalau tak ada sabar tunggu.. Allah akan bagi. Jangan ambil riba, riba adalah musuh Allah.

"Allah tak suka mereka yang ambil riba, mereka yang ambil riba dia seolah-olah sedang berp£rang dengan Allah," ujarnya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: