14 June 2024

TERTUDUH AKHIRNYA DIDAKWA - RIEZMAN KHUZAIMI LUAH RASA LEGA & SYUKUR



"Alhamdulillah, saya bersyukur dan berterima kasih kepada pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) sebab dengan bantuan mereka, pesal@h ini berjaya ditah@n selepas kami memberikan beberapa bukti kepada mereka.
"Saya lega kerana perkara ini akhirnya di bawa ke muka pengadilan selepas hampir setahun k£s ini berjalan.

"Saya dan pasukan dit1pu sehingga menjadi tr@uma sebab ini adalah pemb@bitan kali pertama saya menganjurkan konsert. Kalau dih1tung jumlah kerug@an yang terpaksa kami t@nggung ia mencecah RM1 juta."

Demikian kata pelakon Riezman Khuzaimi yang meluahkan rasa lega dan syukur apabila individu yang didakwa menyal@hgunakan wang berjumlah RM237,370 yang diberikan untuk menguruskan konsert itu akhirnya dihadapkan ke muka pengadilan.

Riezman yang juga seorang penganjur Konsert Goyang Asli Koplo Milenia, berkata, dia turut mengal@mi tr@uma selepas didakwa dit1pu individu terb@bit hingga mengal@mi kerug1an t£ruk untuk menjayakan konsert itu tahun lalu.

Dalam pada itu, Riezman juga berharap insid£n yang berl@ku kepada dirinya menjadi pengajaran kepada orang luar supaya berh@ti-h@ti dalam memilih kawan.

"Ini adalah satu pengajaran buat saya dan semua. Saya harap pihak perundangan negara dapat membuat pengadilan berhubung k£s ini dengan sebaik mungkin.

"Saya tak nak perkara seperti ini terj@di kepada orang lain di luar sana. Saya juga sudah bersedia untuk memberi sepenuh kom1tmen bagi pr0siding perbicaraan k£s ini.

"Kita juga tak boleh nak tetapkan seseorang itu sal@h atau tidak selagi pihak mahkamah tidak tetapkan mereka bersal@h.

"Saya dah cuba berbincang cara baik dengan tertuduh tetapi dia nak bawa juga ke muka pengadilan jadi saya teruskan," ujarnya.

Terdahulu, pemp£ngaruh TikT0k yang juga perunding pengurusan acara dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini, hari ini, atas pertuduhan menyal@hgunakan wang berjumlah RM237,370 berhubung penganjuran konsert Goyang Asli Koplo Milenia tahun lalu.

Tertuduh Rabiatul Addawiyah Izzaddin bagaimanapun mengaku tidak bersal@h dan mohon dibicarakan selepas pertuduhan dibacakan hadapan Hakim Azrul Darus.

Mahkamah kemudian membenarkan tertuduh diikat jamin RM12,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 17 Julai depan untuk sebutan semula.

Pada Julai tahun lalu, media melaporkan Riezman membuat laporan polis terhadap perunding yang dilantik mengendalikan Konsert Goyang Asia-Koplo Milenia atas dakwaan men1pu memb@bitkan kerug1an mencecah RM300,000.

Pengarah Projek Mission Sight Sdn. Bhd selaku penganjur itu memberitahu, berikutan mas@lah dic£tuskan, pihak terpaksa menganjakkan tarikh serta menukar lokasi konsert, selain meneruskan kerja yang tidak dilunaskan pihak terb@bit hingga meningkatkan kos asal.

Katanya, laporan dibuat di Balai Polis Brickfields pada 14 Jun lalu selepas menyedari banyak kepincangan terutama memb@bitkan bayaran tempahan lokasi konsert serta permohonan p£rmit kemasukan penyanyi Indonesia.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: