11 July 2024

"B£NCI BETUL, KITA SELALU NAK TOLONG BANGSA SENDIRI BAGI REZEKI TAPI MEREKA BUAT KERJA TAK IKUT K0NTRAK PULA" - CHEF WAN KEC£WA UBAH SUAI RUMAH IBU TERB£NGKALAI, SUDAH BAYAR RM420,000



"Bila proses ubah suai bermula pada Februari, kontr@ktor ini janji untuk siapkan rumah arwah ibu saya selewat-lewatnya sehingga Mei. Sekarang dah terlebih dua bulan dan sampai sekarang tak siap, saya bagi lagi masa sampai 31 Julai ini.
"Tapi alangkah terk£jutnya saya selepas dua minggu saya datang semula, masih tiada 'pr0gress' (perkembangan)!"

Itulah luah cef selebriti, Datuk Redzuan Ismail atau mesra disapa Chef Wan, 66, dimana dia menjadi m@ngsa pen1puan seorang kontr@ktor yang diberi tanggungjawab melakukan kerja ubah suai kediaman Allahyarham ibunya di Raub, Pahang.

Kata Chef Wan, dia terk£jut apabila kerja-kerja pengubahsuaian yang sepatutnya siap Mei lalu terb£ngkalai sehingga ke hari ini, sekali gus tidak dapat lagi menahan sabar.

Dalam pada itu, dedah Chef Wan lagi, kontr@ktor yang dilantik berkenaan masih meminta wang tambahan untuk tujuan menyiapkan kerja-kerja, walaupun sudah membayar 80 peratus kos pengubahsuaian itu.

Ujar Che Wan, perkara itu sekali gus membuatnya mempertik@ikan apa jadi kepada wang sebanyak RM420,000 yang dibayar, malah membeli sendiri barang-barang untuk diganti dalam rumah terb@bit.

"Saya tidak akan bayar apa-apa selagi kerja belum siap. Sinki, tandas, jubin lantai, pintu serta kelengkapan lain pun dia tidak siapkan padahal saya sudah belikan semua.

"Apa yang dia buat dengan duit yang saya bagi selama ini? Tiada satu pun kerja yang siap," katanya yang turut memberitahu, dia paling k£sal adalah niatnya memilih individu terb@bit atas dasar ihsan untuk membantu, bagaimanapun kec£wa apabila hasil kerjanya tidak memuaskan.

"B£nci betul, kita selalu nak tolong bangsa sendiri bagi rezeki tapi mereka buat kerja tak ikut k0ntrak pula. Duit hendak tapi kerja semua separuh jalan dan mengec£wakan, semua ini janji-janji manis!" tuturnya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: