06 July 2024

JALANI 56 KEMOT£RAPI & EMPAT PEMB£DAHAN AKIB4T KANS£R - JOHAN AZIZ AMBIL UBAT TAH4N S4KIT : "MEND£RITA BETUL SAYA SEKARANG INI"



"Kali terakhir saya buat kemot£rapi pada Januari lalu dan bulan puasa lalu jalani pemb£dahan buang usus. Tak sangka pula selepas itu kans£r mer£bak ke tulang pula.
"Sebenarnya ambil p@ink1ller pun tak hilang betul juga s@kitnya. Memang rasa s@kit betul. Mend£rita betul saya sekarang ini."

Demikian tutur pengasas dan bekas pengurus kumpulan Slam, Johan Aziz, yang memberitahu, dia sudah menjalani kemot£rapi sebanyak 56 kali dan pembedahan sebanyak empat kali.

Johan yang menaikkan kumpulan Slam itu mula dis£rang kans£r usus pada 2018, diikuti kanser tulang selepas itu.

Menurut Johan lagi, selepas pemeriksaan, doktor memberikannya ubat tah@n s@kit (p@ink1ller) bagi meredakan kes@kitan buat sementara dan membenarkannya pulang ke rumah.

"Saya memang dah tak dapat tah@n s@kit lagi sehinggakan berguling-guling. Malah saya juga dah tak m@lu nak menangis di depan orang pun.

"Hanya Tuhan saja tahu s@kitnya. Saya suk@r bernafas dan keluarga akhirnya hubungi ambulans untuk bawa saya ke Hospital Ampang (HA).

"Setibanya di situ, doktor tak dapat berbuat apa-apa kerana rekod perubatan saya ada di sebuah pusat perubatan swasta. Saya memang dirawat di sana sebelum ini," katanya mengenai kejadian c£mas yang menimp@nya malam, baru-baru ini.

"Saya sepatutnya kena jalani pemb£dahan untuk buang s£l kans£r yang mer£bak di bahagian tulang di pusat perubatan swasta itu. Namun, doktor yang merawat saya pergi haji dan hanya akan balik Malaysia pertengahan bulan ini.

"Manakala doktor Hospital Ampang tak boleh buat sesuka hati bimb@ng perkara lebih burvk akan berlaku. Jadi untuk sementara ini saya kenalah ambil p@ink1ller setiap hari.

"Sekarang setiap hari saya kena makan empat jenis ubat tah@n s@kit dan dua lagi ubat sar@f. Kena ambil tepat pada masanya kerana kalau lewat sejam pun saya akan mend£rita s@kit," ujarnya.

Tambahnya, doktor di pusat perubatan swasta memaklumkan, sarafnya banyak sudah r0sak disebabkan pemb£dahan sebelum ini.

"Itu yang saya tak boleh berjalan sangat dah doktor kata saya kena jalani pemb£dahan lagi. Doktor lain tak ber@ni g@nggu kerana mereka t@kut nanti ada sar@f lain yang kena lagi.

"Nak tak nak saya kenalah tunggu doktor pakar itu. Tapi s@kitnya memang tak boleh tah@n. Dah seminggu saya tak tidur menah@n s@kit," katanya.

Terdahulu, keluarga Johan menerusi Facebooknya memuatnaik video beliau dalam keadaan lemah di atas katil hospital sebelum dibawa menaiki ambulans malam tadi.

Mereka turut memohon agar Allah menyembuhkan Johan serta meminta rakan-rakan yang mengenalinya agar mendoakan kesembuhan beliau.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: