30 November 2015

"SAYA LIHAT ROZANA DALAM KEADAAN HIDUNG, TELINGA BERDARAH" - PEGAWAI BANK



Di Mahkamah Majistret Ampang hari ini, seorang saksi iaitu Zaila Zahid, 44, yang merupakan pegawai bank Alliance cawangan Ampang memberikan keterangan bahawa beliau melihat hidung serta telinga Rozana Misbun berdarah sewaktu beliau ke kaunter untuk mengeluarkan wang berjumlah RM29,650 pada 2 Jun tahun lalu.





Menurut Zaila, ketika Rozana sampai di bank kira-kira jam 1 tengah hari bersama pemandu peribadinya, Rozana kelihatan biasa namun dia menutup hidung dan mulutnya menggunakan sapu tangan.

"Ketika Rozana datang ke kaunter, saya lihat dia sedang menutup muka dan hidungnya. Dan apabila dia menandatangani borang pengeluaran wang, saya nampak hidungnya berdarah. Saya pun tanya, kenapa? Dan dia hanya menjawab 'Shhh..." ujar Zaila dipetik sebagai berkata.

Tambah Zaila, ketika itu dia tidak mengesyaki apa-apa dan meminta Rozana untuk segera ke klinik kerana risau sekiranya wanita itu tidak sihat.

Kata Zaila, ketika sedang menguruskan kerja-kerja pengeluaran wang, Awie pula muncul dan mengambil wang berkenaan ketika ia diletakkan di atas kaunter.

"Selepas saya menguruskan kerja-kerja pengeluaran duit, Awie muncul dan mengambil duit yang saya letakkan di atas kaunter.

"Kemudian saya juga melihat seperti ada darah pada telinga Rozana," jelasnya.

Pendakwaan dilakukan oleh Timbalan Pendakwa Raya Goh Ai Reen manakala defenden iaitu Awie diwakili peguam Hazman Harun.

Mengikut fakta kes, Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman, 46, didakwa sengaja mendatangkan kecederaan terhadap Rozana pada 2 Jun tahun lalu kira-kira pukul 1.30 petang di alamat No. 9 Jalan UB 5B, Taman Ukay Bestari, Ukay Perdana, Hulu Kelang di sini.

Pendakwaan terhadap Awie dilakukan mengikut Seksyen 325 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum tujuh tahun dan denda jika sabit kesalahan.

Rozana tidak muncul pada perbicaraan kesnya ini kerana perlu hadir bagi kes melibatkan hak jagaan anak di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur dekat sini.

Majistret, Ayuni Izzaty Sulaiman menetapkan perbicaraan disambung pada 12 Januari 2016.


Sumber: mStar



         ________________________




No comments: