25 February 2017

HIDAP KANSER OVARI - ARY MALIK KINI KRITIKAL



Suami kepada pelakon dan pengacara Ary Malik, Shahrul Nizam Shaharuddin, 46, memaklumkan bahawa isterinya itu berada dalam keadaan kritikal selepas dimasukkan ke Hospital Ampang, akibat kanser ovari yang kini pada tahap empat.

Difahamkan, Ary dimasukkan ke hospital itu pada 18 Februari lalu selepas keadaannya semakin lemah namun dia mula tidak sedarkan diri sejak empat hari lalu.

Klik untuk gambar besar




"Ary mengalami sakit-sakit kira-kira setahun lalu dan selepas menjalani pembedahan di Hospital Tunku Mizan (Wangsa Maju) pada Mei lalu, barulah kanser ini dikesan. Mulanya kami ingat ia ketumbuhan biasa," katanya.

Shahrul Nizam berkata, susulan itu sejak Jun tahun lalu Ary terpaksa menjalani kimoterapi bagi memulihkan kansernya itu sehinggalah terpaksa dibawa ke Hospital Ampang selepas keadaannya semakin kritikal.

Ujarnya lagi, doktor turut mengesyaki Ary juga menghidap tumor yang dipercayai sudah merebak ke kepala.



Ary atau nama sebenarnya Nurita Maliha Aryanee Malik, 46, terkenal pada era 1990-an dan turut aktif sebagai pengacara televisyen.

Dia juga pernah menyertai rancangan reality iaitu MasterChef Malasyia terbitan Astro pada tahun 2012 dan layak sehingga ke peringkat akhir.

Hasil perkahwinannya dengan Shahrul Nizam atau lebih dikenali sebagai Shahrul Bromo, mereka memiliki tiga orang anak iaitu, Nurh Zoe Iman Malik, 19, Dinda Pelangi Timor Malik, 13, dan Ratu Chinta Mecca Malik yang berusia 11 tahun.


Sumber: mStar



         ________________________





No comments: