11 July 2017

MENINGGAL DALAM KANDUNGAN - BAYI ABBY & FAIZAL SELAMAT DIKEBUMIKAN



"Usia kandungan isteri saya sudah memasuki lima bulan dan bayi sudah mempunyai cukup sifat. Semalam (9.7.17) ketika membuat pemeriksaan di sebuah klinik, doktor mendapati bayi berkenaan sudah tidak bergerak

"Kami masih terkejut dan bersedih, mungkin belum ada rezeki dan kami reda," ujar suami kepada Abby Abadi, Muhammad Faizal Zakaria atau lebih dikenali Jai Ezzany mengenai kandungan isterinya.

Berita sedih itu turut disampaikan oleh Abby sendiri menerusi akaun Instagramnya dan difahamkan beliau dimasukkan ke hospital semalam bagi proses mengeluarkan janin.





Difahamkan, Abby mengeluarkan bayi lelaki tersebut yang telah diberi nama 'Muhammad Firdaus Faizal' secara normal.

Ini adalah kali kedua Abby mengalami keguguran. Sebelum ini, beliau pernah mengalami keguguran di Madinah ketika mengerjakan ibadah Umrah bersama Jai pada tahun lepas.

Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abd Manan, 40, berkahwin dengan Muhammad Faizal, 43, pada 14 Ogos 2015 iaitu perkahwinan ketiganya.

Terdahulu, Abby pernah berkahwin dengan aktor Norman Hakim sebelum bercerai pada tahun 2008.

Klik untuk gambar besar


Hasil perkahwinan tersebut, pasangan ini dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Mohamed Danish Hakim, 12, Marissa Dania Hakim, 10, dan Maria Danisha Hakim yang kini berusia tujuh tahun. Pasangan itu

Abby kemudiannya bertemu jodoh dengan Muhammad Noor Farhan Che Bakar, 25, pada 2013 sebelum bercerai selepas 11 bulan berumah tangga.

Takziah kami ucapkan kepada Abby dan suami. Semoga bertabah dengan ujian Allah SWT ini, pasti apa yang berlaku mempunyai hikmahnya tersendiri.

Jangan berputus asa, tidak mustahil satu hari nanti akan ada juga rezeki untuk menimang cahaya mata.
















www.myartis.com / Sumber: mStar & Abby Abadi IG




         ________________________





No comments: