27 August 2017

SUAMI FAIL SAMAN - SHARIFAH SHAHIRAH TAK KISAH DIGAM STESEN TV


"Saya tidak terfikir langsung soal nama akan digam atau tidak. Namun sekiranya perkara itu berlaku kepada saya, tidak mengapa.





"Bagi saya rezeki ada di mana-mana. Jadi saya tak perlu takut pun. Kalau mereka tak nak tawarkan saya pekerjaan, saya okey saja. Cuma sebagai isteri saya tetap mempertahankan tindakan suami.

"Ada sebab kenapa dia berbuat sedemikian. Orang kata berani kerana benar," kata pelakon dan pengacara, Sharifah Shahirah yang tidak kisah sekiranya selepas ini namanya digam stesen televisyen ekoran tindakan suaminya, Ijoy memfailkan saman.

Pada Khamis lalu, syarikat penggambaran M A Pictures Sdn Bhd milik suami Shahirah memfailkan saman terhadap syarikat penyiaran televisyen AlHijrah Media Corporation (AlHijrah) menuntut pembayaran kerja produksi yang tertunggak berjumlah RM265,600.

Klik untuk gambar besar


Tuntutan Ijoy itu membabitkan pembayaran rakaman program bual bicara 26 episod bertajuk Maqasid Syariah - PNB yang dijalankan pada 29 Oktober 2015.

Dalam masa sama, Shahirah atau lebih mesra disapa Shiera ini menjelaskan tindakan suaminya memfailkan saman adalah untuk menuntut hak atas kerja yang sudah dijalankan sebelum ini.

"Suami hanya menuntut haknya. Adakah itu salah? Disebabkan sudah tidak ada cara lain, jadi suami mengambil keputusan membawa perkara ini ke peringkat undang-undang. Suami bukannya suka-suka nak saman," jelasnya.






www.myartis.com / Sumber: Harian Metro


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: