19 June 2018

SOAL ANAK - ABAM BOCEY SUDAH SEDIA JAWAPAN SERIUS


"Hari-hari saya merancang tapi Allah yang menentukan. Saya memang dah bersedia dengan jawapan jika ada yang bertanya soal anak.





"Saya tahu mesti ada yang akan bertanya kahwin dah nak setahun tapi bila nak dapat anak. Jawapan saya senang sahaja, kalau kita nak mati esok, kita tahu tak?

"Macam itu juga dengan kelahiran. Kalau ada, Alhamdulillah. Kalau tak ada, kita usaha," kata pelawak terkenal Abam Bocey yang sudah mempunyai jawapan sekiranya ada pihak yang ingin bertanya soal zuriat.

Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan, 30, berkata setiap hari dia merancang (mahu anak) namun hanya Allah yang boleh menentukan.

Klik untuk gambar besar


Abam dan isterinya Siti Norhidayah Mohd Ali yang berkahwin pada 8 Disember 2017 di Masjid Jamek Sultan Hishamuddin, Sabak Bernam, Kuala Selango itu sentiasa mencuba untuk dapatkan cahaya mata.

Tambah Abam, dia akan menjawab persoalan mengenai anak dengan serius biarpun orang menganggap seorang pelawak itu hanya tahu berjenaka sahaja.

Menurutnya, perasaan orang perlu dijaga tambahan pula pasangan yang sudah lama berkahwin namun belum dikurniakan cahaya mata.



"Orang akan jangka kita jawab dalam keadaan berjenaka sebab mereka ingat pelawak boleh buat main-main. Tapi soal ini, saya akan cakap dalam keadaan serius.

"Bagi saya soalan macam itu tak perlu ditanya pun tak apa. Tunggu saja berita gembira kalau orang tu nak beritahu. Perasaan orang pun perlu dijaga.

"Letak diri kita di tempat orang yang ditanya. Kita yang baru setahun kahwin pun ada rasa sedih. Macam mana pula pasangan yang dah berpuluh tahun kahwin," tuturnya yang berharap orang memahami dan tidak bertanya soal anak.

Dalam pada itu, Abam sudah mula bekerja selepas bercuti menyambut hari raya Aidilfitri di kampungnya, Gombak dan kampung isterinya yang terletak di Sabak Bernam.




www.myartis.com / Sumber: mStar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: