26 July 2018

SAH HAMIL ANAK KE-2 - PUTERI SARAH DILARANG DUKUNG


"Alhamdulillah saya disahkan hamil kira-kira lima minggu," ujar aktres Puteri Sarah Liyana apabila hasratnya untuk menimang cahaya mata kedua bakal terlaksana apabila dia disahkan hamil lima minggu.





Isteri kepada pelakon dan pengarah Syamsul Yusof itu berkata, dia mula berusaha untuk mendapatkan zuriat kedua itu sejak anak pertamanya Syaikhul Islam berusia 11 bulan.

"Saya memang merancang untuk mendapatkan cahaya mata dan sudah mencuba sejak anak pertama berusia 11 bulan lagi," katanya.

Dalam pada itu, Puteri Sarah berkata, pada awalnya doktor meminta dia untuk memberi ruang dan jarak sehingga anak pertama berusia setahun.

Klik untuk gambar besar


"Doktor minta saya untuk cuba hamil lepas anak saya setahun tapi saya cakap dengan Syamsul saya sudah berusia 33 tahun dan kalau boleh mahu anak segera.

"Jadi saya terus sahaja mencuba dan tidak sangka rezeki itu datang pada masa kami dua-dua sedang sibuk.

"Syamsul sibuk dengan filem Munafik dan balik rumah dua hari sekali sahaja, saya pula sibuk dengan produk kosmetik yang bakal dilancarkan tidak lama lagi," jelasnya.

Pemilik nama penuh Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin, 33, memberitahu bahawa doktor menasihatkan agar banyak berehat dan tidak melakukan kerja berat.



Ujarnya pelakon drama 'Evolusi KL Drift: The Series', setakat ini dia belum mengalami alahan seperti kebiasaan dilalui wanita hamil.

"Doktor tak benarkan saya dukung anak atau lakukan kerja-kerja berat. Tapi saya dukung juga curi-curi.

"Sekarang saya belum lagi muntah-muntah, mungkin masih awal kerana ketika hamil anak pertama juga saya mula alahan pada bulan ketiga," ujarnya.

Pasangan ini berkahwin pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan seorang cahaya mata Syaikhul Islam yang kini berusia 1 tahun 3 bulan.


www.myartis.com / Sumber: mStar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: