01 August 2019

ANAK-ANAK SHUK HIDAP PNEUMONIA & DEMAM DENGGI


"Pada mulanya saya dan isteri ke hospital untuk memeriksa demam kuning anak bongsu saya tetapi doktor terpaksa tahan di wad kanak-kanak kerana ada jangkitan paru-paru. Kebetulan pula anak sulung saya menghidap jangkitan sama dan tambah pula dengan demam denggi.





"Jadi, saya berkampung di hospital selama 10 hari," kata pelawak dan pengacara Shuk Sahar yang memberitahu anak keduanya yang baru saja seminggu dilahirkan itu terpaksa ditahan di hospital kerana pneumonia dan demam denggi.

Keadaan menjadi lebih mencemaskan apabila anak pertamanya turut dijangkiti demam denggi pada masa sama. Jelas Shuk, jangkitan itu bermula dengan kahak yang melarat hingga ke paru-paru: "Sakit pneumonia ni serius juga, ia bermula dengan kahak kemudian ke paru-paru. Jadi, anak saya sukar untuk bernafas dengan normal dan perlu bantuan oksigen.

"Doktor cakap penyakit itu serius tetapi kami bernasib baik kerana dapat kesan dengan awal, ia berpunca dengan demam kuning. Jadi, ingin saya berpesan kepada semua ibu bapa, sekiranya perasan anak anda tidak selesa segeralah ke hospital sebab mereka tak tahu nak memberitahu bahawa mereka sakit," tambahnya.

Pengacara program 'I Can See Your Voice' versi Malaysia itu mendirikan rumah tangga dengan Rossalennah pada 20 Disember 2015 di Sabah dan dikurniakan dua cahaya mata perempuan.


www.myartis.com / Sumber & foto: Astro Gempak & Instagram Shuk Sahar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: