26 November 2019

IBU KENA SAMUN - ADIRA KATA TIADA KENA MENGENA DENGAN KEMELUT RUMAH TANGGA


Berhubung insiden ibunya disamun di rumah sendiri pada pertengahan November lalu, penyanyi Adira Suhaimi menganggap ada hikmahnya dan menjelaskan kejadian itu tiada kena mengena dengan kisah pergolakan rumah tangganya bersama suami, Datuk Sei Adnan Abu atau lebih dikenali Datuk Red.





"Terlalu banyak benda yang terjadi di sekeliling saya dan memberikan kesan kepada hidup saya sebenarnya. Dalam keadaan ini saya tak nak kusutkan lagi keadaan dan menganggap ini satu jalan terbaik untuk saya melakukan sesuatu dalam hidup.

"Apa yang berlaku tiada kena mengena dengan cerita peribadi saya dan saya tidak mahu ibu saya terus tertekan memikirkan masalah saya pula," katanya yang kini kembali berdamai dengan suaminya seminggu lalu.

Klik untuk gambar besar


Mengimbas semula, dalam kejadian yang berlaku pada pukul 5.30 pagi itu, ibu Adira, Rujinah Sarungin, 60, mengalami kerugian RM30,000 disamun seorang lelaki tidak dikenali yang memecah masuk ke rumahnya di Ranau, Sabah.

Rujinah ketika itu bersendirian dan bergelut untuk merampas semula beg tangannya yang mengandungi wang tunai dan barang kemas daripada penyamun. Namun, cubaan itu gagal dan penyamun itu berjaya melarikan diri dengan menunggang motosikal: "Alhamdulillah ibu saya hanya cedera ringan di tangan kerana bergelut dengan penyamun itu. Benda sudah nak jadi... Nyawa itu lebih penting".


www.myartis.com / Sumber & foto: Astro Gempak & Instagram Adira Suhaimi


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: