20 March 2020

ANAK WARGANEGARA SINGAPURA - FITRI HARIS SEDIH LEPAS SOFEA SENDIRIAN 'TERBANG'


"COVID-19: Sangat memberi impak kepada saya, anak saya warganegara SINGAPURA, di saat perintah pergerakan kawalan di lakukan, kami berada di UUM, kedah, dan apabila saya hendak menghantar Sofea pulang, semua jalan darat, immigrations tutup tak boleh masuk Singapore, hari saya hiba, saya cuba menghubungi semua kenalan di pihak berkuasa, tiada satu jalan pun selain by FLIGHT.





"Cuma yang membuat saya sedih adalah Saya tidak boleh menemani, even jika org Singapore ke KLIA by flight n balik semula singapore utk ambil Sofea mereka pula kena self quarantine 14 days. Ke sana ke sini saya cube menyelesaikan, akhirnya terpaksa akur dan dalam keadaan tidak boleh terima, Sofea TERPAKSA BALIK SEORANG NAIK FLIGHT.. under age dan tak pernah saya membiarkan Sofea sendiri.

"Allah ujian," demikian tulis penyanyi nasyid, Fitri Haris yang meluahkan kesedihan apabila dia tidak dibenarkan untuk menemani anak tunggalnya, Sofea Solehah, 16, yang masih di bawah umur dan terpaksa melepaskannya untuk menaiki penerbangan bersendirian selepas kerajaan Malaysia mengumumkan Perintah Kawalan Pergerakan yang menyekat sebarang aktiviti keluar masuk di negara ini.

Klik untuk gambar besar


Berkongsi perkara tersebut menerusi laman Instagram, Fitri, 36, memberitahu biarpun sudah menghubungi semua kenalan di pihak berkuasa namun anaknya hanya boleh dibenarkan pulang dengan menaiki kapal terbang sahaja.

Jelasnya, sewaktu perintah dilaksanakan, dia dan anak berada di Universiti Utara Malaysia, Kedah dan dalam perjalanan ke Singapura namun semua jalan darat telah ditutup. Satu-satunya alternatif pulang adalah dengan menaiki kapal terbang. Dia akhirnya terpaksa akur dan melepaskan anaknya menaiki kapal terbang seorang diri.

Namun bantuan pihak penerbangan yang menemani anaknya sepanjang penerbangan cukup melegakan hati. Dia turut memanjatkan doa agar Malaysia bebas dan pulih daripada wabak ini: "Cuma melegakan hati saya sedikit, apabila @malaysiaairlines ada menawarkan assistant.. bawa Sofea sampai ke seat dan bila sampai ada assistant bawa sampai ke mama Sofea.



"Syukur sangat2.. tapi masih hiba dan sedih .. bila nampak susuk badan Sofea hilang dari pandangan. Wahai semua.. percayalah.. COVID 19 ini banyak mengajar kita.. banyak membrri hikmah buat mereka yNg mau berfikir. STAY AT HOME, jangan keluar utk perkara yang tidak penting.. spend ur time with urself utk bermuhasabah dan with ur family sementara masih ada masa.

"Tatkala kalian busy dengan kerja dan urusan lain, saat utu jangan di tanya takde masa dengan keluarga dan diri sendiri .. kerana hikmah ini akan dapat kebaikannya buat mereka yang tahu bersyukur dan tidak MEMENTINGKAN DIRI. Moga kita terhindar dari sebarang wabak penyakit.. moga Malaysia di pulihkan dan di jauhkan dari wabak COVID19 atau sebarang oenyakit yang kemudharatkan amin," tuturnya.

Fitri sebelum ini pernah berkahwin sebanyak tiga kali sebelum diijabkabul buat kali keempat pada Disember 2019. Bekas anggota kumpulan nasyid UNIC ini mempunyai seorang anak bernama Sofea Solehah, 15, yang menetap bersama bekas isteri di Singapura.




www.myartis.com / Sumber & foto: mStar, Merdia Hiburan & Instagram Fitri Haris


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: