30 July 2020

"ALASAN DIA UNTUK JANA EKONOMI & BANTU KEWANGAN KELUARGA" - IBU MERTUA KESAL



"Alasan yang dia bagi pada saya apabila saya tanya kenapa kahwin dengan perempuan tu, dia kata untuk menjana ekonomi dan bantu kewangan keluarga. Dia kata perempuan tu pandai buat bisnes online selain untuk elak berlakunya maksiat," demikian ujar ibu kepada Nur Hidayu yang mahu dikenali sebagai Zainab, 60, yang mengesahkan perkara perceraian anaknya dan menyifatkan bekas menantunya, finalis Imam Muda 2014, Syed Mod Faris Syed Roslan sebagai tidak bertanggungjawab.



Selepas pendakwah bebas PU Abu dan Dai Farhan, kali ini finalis Imam Muda 2014, Syed Mod Faris Syed Roslan pula dihimpit kontroversi rumah tangga. Syed Faris, 34, menceraikan isterinya Nur Hidayu Rosly, 33, dengan talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya pada 28 Mei lalu.

Wanita itu turut mendakwa Syed Faris sudah beberapa kali kantoi berlaku curang terutamanya ketika Hidayu sedang hamil. Apa yang dikesalkan kata Zainab apabila mengetahui Syed Faris berpoligami dengan alasan untuk membantu kewangan keluarga.

Klik untuk gambar besar

Bagaimanapun, Zainab reda dengan ketentuan dan ujian berat yang dilalui oleh anaknya itu sepanjang 13 tahun perkahwinan. Nur Hidayu menerusi sebuah laporan mendedahkan sudah berpisah dan mendakwa dikasari oleh madunya selepas Syed Faris bercadang untuk menceraikan salah seorang daripada mereka.

Dalam laporan itu, Nur Hidayu mendedahkan Syed Faris hanya memaklumkan dia berkahwin lain hujung Januari lalu ketika dia baharu melahirkan anak kelima mereka. Dia turut menyedari perubahan mendadak suaminya yang sering pulang lewat malah tidak pulang langsung ke rumah selain Syed Faris juga dikatakan tidak lagi memberikan wang nafkah. Bagaimanapun, Nur Hidayu berkata Syed Faris pernah menyatakan hasratnya untuk berkahwin lagi namun dihalang Nur Hidayu kerana memikirkan anak-anak mereka.

Syed Faris dan Nur Hidayu berkahwin pada 2007 dan dikurniakan lima orang anak iaitu Sharifah Aisyah, 12, Syed Husayn, 10, Sharifah Fatimah, 5, Syed Muawiyyah, 3, dan Sharifah Safiyyah, lapan bulan. Sepanjang perkahwinan mereka, Nur Hidayu pernah mengalami keguguran sebanyak empat kali.





www.myartis.com / Sumber: mStar


         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: