26 April 2021

DIKECAM KOMEN PASAL JAEHYUN NCT - IMAN TROYE JELAS IA DISALAH ERTI, MINTA MAAF



Nama penyanyi meningkat naik, Iman Troye kini menjadi bualan ramai sehinggakan ia turut trending di laman Twitter sejak semalam. Ini kerana Iman telah menjadi mangsa kecaman segelintir peminat K-Pop gara-gara komen yang ditinggalkan penyanyi itu di salah sebuah artikel terbitan portal berita.

Kebanyakkan daripada mereka yang mengecam mendakwa Iman telah menuduh penyanyi kumpulan NCT dan pelakon popular Korea Selatan, Jaehyun ada menjalani pembedahan plastik.

Enggan isu tersebut dibiar berpenjangan, Iman kemudiannya telah pun memuat naik sebuah kenyataan bagi menjelaskan mengenai perkara tersebut. Jelas Iman, komennya itu telah disalah erti kerana dia langsung tidak berniat untuk menuduh artis tersebut sebaliknya hanya mahu menjelaskan mengenai prosedur pembedahan plastik.

"Fitnah apa ni? Baca balik. Orang (netizen) yang comment dekat situ kata 'semua artis kpop ni plastic surgery that's why diorang tak tumbuk jerawat'. I’m trying to backup sebab I sendiri minat kpop.

Klik untuk gambar besar



"I tak cakap pun diorang buat plastic surgery but plastic surgery still akan tumbuh jerawat. So means diorang tak buat plastic surgery lah. Allahuakhbar. Ya I minat NCT, I comment macam tu sebab I try untuk backup but maybe you guys salah baca," tulisnya.

Malah, penyanyi lagu 'Teman' dan 'Pejam Celik Hari Raya' itu turut telah membuat permohonan maaf andai komennya itu ada menyakiti hati mana-mana pihak.

"Sumpah I mintak maaf kalau korang terasa ke apa. Memang takda niat and tak terdetik pun nak buat u guys kecil hati. I know i tak cantik, suara tak seperti yang korang mahukan, annoyed and all. But sumpah demi Allah i nak back up them.

"I'm sorry again. ni bulan puasa, I takkan menipu dgn apa yang I nak sampaikan. dengan nama Allah, niat I nak backup. I'm sorry again to 'Nctzens and also NCT members. Saya akan diam je after this. Thanks. Assalamualaikum. Salam Ramadhan," ujarnya.



Dalam pada itu, Iman juga dilihat ada meluahkan rasa kecewa dengan komen-komen yang ditinggalkan oleh netizen sehinggakan ada diantara mereka yang mendoakan agar dia ditimpa musibah.

"Sumpah demi Allah I tak pernah cakap all korean buat plastic surgery. Korang salah faham. I tahu I tak cantik, suara tak seperti apa yang semua mahukan. I minta maaf sebab lahir kat dunia ni. I minta maaf sebab wujud. I minta maaf sangat sangat.

"I'm not being childish but some of them cakap 'Kenapa I lah I lahir kat bumi ni', 'hope kau mati', 'harap sangat kau muntah darah ada paku'. I'm sorry again everyone," luahnya lagi.

Sementara itu, terdapat juga segelintir pihak yang memberikan kata-kata semangat buat Iman selain turut menasihatinya agar tidak mempedulikan sahaja komen-komen negatif tersebut.







www.myartis.com / Sumber & foto: Media Hiburan & Instagram Iman Troye

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: