23 June 2021

AL-FATIHAH - IBU MENTUA SHIMA ANUAR KEMBALI KE RAHMATULLAH



Takziah diucapkan kepada pelakon Shima Anuar atas pemergian ibu mentuanya iaitu Saadiah Ishak yang telah kembali ke rahmatullah diusia 77 tahun pada pukul 10.34 pagi, Rabu. Difahamkan, ibu mentua Shima meninggal dunia di Hospital Kuala Lumpur akibat serangan jantung, selepas hampir sebulan terlantar di hospital.

Menurut Shima, dia dan suaminya iaitu Mohd Solih Toha membawa jenazah pulang ke kampung halaman di Temoh, Perak untuk menguruskan pengebumian selepas solat Asar.

"Mak meninggal dunia kira-kira pukul 10.34 pagi tadi di Hospital Kuala Lumpur. Seperti yang semua maklum, arwah dimasukkan ke hospital akibat diserang penyakit jantung hujung Mei lalu.

"Saya dan suami sama-sama menghantar Jenazah pulang ke kampung di Temoh, Perak untuk pengebumian yang dilakukan selepas solat Asar," kata Shima ketika dihubungi.

Klik untuk gambar besar



Shima turut berkongsi sedih tersebut menerusi laman Instagram. Dalam entri itu, pelakon filem 'Highland Tower' ini mengucapkan terima kasih kepada ibu yang menerimanya sebagai menantu dan mendoakan agar arwah ditempatkan bersama orang beriman.

"Assalamualaikum. Minta jasa baik anda untuk sedekahkan Al-Fatihah untuk ibu mentua saya, Saadiah Ishak yang telah pulang ke rahmatullah pagi tadi. Terima kasih ya semua. Mak, terima kasih terima Shima untuk jadi menantu mak.

"Terima kasih lahirkan abang. Seorang anak, suami dan ayah yang baik untuk kami. Semoga mak tenang di sana dan ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beriman. Amin. Al Fatihah," tulisnya.



Menerusi laporan media sebelum ini, Shima berkongsi kesihatan ibu mentuanya bertambah baik selepas dua minggu berada dalam keadaan koma akibat diserang penyakit jantung.

Menurut pelakon berusia 30 tahun itu, ibu mentuannya sememangnya mengidap penyakit jantung dan dimasukkan ke hospital akibat terjatuh selepas solat Subuh pada hujung Mei lalu.

Dalam pada itu, pelakon filem 'Nasi Tangas' ini mengakui dia dan suaminya amat terkesan dengan pemergian tersebut memandangkan arwah sudah lama menetap bersama mereka.

"Saya dan suami memang sangat sedih dengan pemergiaan mak sebab arwah dah lama tinggal bersama kami. Selama ini memang kami yang jaga dia. Jadi, memang terasa sangat la bila mak dah tak ada ni," ujarnya.




         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: