12 June 2021

ARA CUBA UBAH PENAMPILAN DARI KASAR KE LEBIH FEMININ: "SAMPAI BILA NAK STAY IMEJ YANG SAMA"



"Ara memang suka imej Korean tapi dulu Ara tak berani nak cuba. Ara takut persepsi netizen tak boleh terima Ara imej begitu sebab nampak Ara kasar kan. Sekarang pun nak cakap Ara berubah kepada imej feminin itu tidak jugak sebab Ara pakai apa yang selesa dan selagi benda tu cute, Ara akan pakai.

"Tapi untuk video muzik lagi terbaharu 'Tetap Aku Cinta' ni, Ara cuba berimej Korean dan melihat respon orang cakap sesuai," itulah kata penyanyi Ara Johari yang mrngakui sedang cuba untuk menukar penampilannya kepada sesuatu yang lebih feminin berbanding imej terdahulu yang agak kasar.

Menurut Ara atau nama sebenarnya Nurfarrah Izzatie Johari, 24, dia merupakan penggemar imej wanita Korea dan cuba menerapkan penampilan tersebut di dalam video muzik terbarunya. Lagu 'Tetap Aku Cinta' yang dilancarkan pada 4 Jun lalu mendapat sentuhan komposer dan penulis lirik, Amy Bong dan Furhan.

Klik untuk gambar besar



Tambah Ara lagi, melihat daripada maklum balas peminat, ada yang memberikan pujian terhadap perubahan imej tersebut namun tidak kurang juga ada yang mahukan dia kembali kepada penampilan asal.

"Ada je peminat yang tegur imej Ara, ada yang positif, ada yang negatif. Ada juga yang lebih sukakan imej Ara yang dulu tapi kita just nak jadi diri sendiri dan sampai bila kita nak stay dengan imej yang sama. Kita kena tingkatkan diri kita kepada sesuatu yang lebih baik.

"Dari segi family pula, mak dan ayah Ara tak kisah dengan apa sahaja yang Ara pilih asalkan jangan buat benda yang bukn-bukan. Sekarang Ara cuba untuk jadi lebih feminin tapi taklah sampai pakai dress cuma more to Korean look, skirt pendek. Tapi untuk dress, Ara tak berani lagi nak ke arah tu," jelasnya lagi.





         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: