12 June 2021

DALAM KEADAAN BAIK - EBIT LEW



"Doakan yer.. Alhamdulillah semua dalam keadaan baik.. Semoga menjadi asbab kebaikan," demikian tulis Ustaz ebit lew beberpa jam lalu sambil disertakan sekeping gambar terkini.

Dalam pada itu, difahamkan Ebit Lew serta pasukannya yang kini sedang dalam misi bantuan kemanusiaan di Gaza, Palestin didakwa berada di sebuah hotel di Kaherah, ibu negara Mesir.

Perkara itu dimaklumkan Ketua Pegawai Eksekutif Cinta Gaza Malaysia (CGM) Muhammad Nadir Al-Nuri Kamarulzaman kepada media ketika dihubungi awal pagi tadi.

"UEL (Ustaz Ebit Lew) dan team ada di hotel di Cairo, menunggu peluang untuk masuk atau sekurang-kurangnya barang sumbangan mereka dibenarkan masuk," jawabnya yang telah menetap di Gaza selama sembilan tahun sejak 2013.

Terdahulu, Kementerian Luar Negeri sedang mendapatkan perkembangan terkini mengenai pendakwah terkenal itu yang kini difahamkan masih berada di Gaza dalam misi kemanusiaan bagi membantu rakyat negara tersebut.

Timbalan Menteri Luar Negeri, Datuk Kamarudin Jaafar berkata, pihaknya akan memeriksa lanjut tarikh penerbangan pulang pendakwah itu ke tanah air.

“Kami sedang periksa (perkembangan Ebit),” ujarnya dipetik sebagai berkata.

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: