08 October 2021

TIADA NIAT TUTUP PERIUK NASI - PU SYED NAFI KENYATAAN KAK KM 'AMBIL KERJA TUHAN'



"Banyak orang saya tegur, figure saya tegur, itulah ungkapan jangan ambil tugas Tuhan. Bukan saya ambil kerja Tuhan tapi perintah Tuhan, perintah Allah SWT. Tugas kita sebagai manusia ada dua iaitu mengajak berbuat kebaikan dan mencegah kemungkaran. Ini tugas kita semua, bukan tugas ustaz atau tok imam sahaja. Nabi ada ajar pada kita.

"Saya nak tanya betul ke dia popular, itu sahaja soalan saya atau pun dia kedepan dalam isu yang didedahkan itu sahaja, keaiban yang didedahkan kepada masyarakat. Ramai netizen mempersetujui teguran kami ini, maksudnya netizen pun tahu ini perkara betul ini perkara salah. Jadi kalau Kak KM nak jumpa, saya boleh silakan. Kita boleh jumpa InsyaAllah.

"Saya tak kata perniagaan dia haram, cuma gaya iklan tidak dibenarkan syarak. Matlamat tidak menghalalkan cara," itulah kata pendakwah dan Pencetus Ummah (PU) Syed yang tampil mengulas mengenai kenyataan usahawan Liana Rosli atau mesra disapa Kak KM membidas susulan teguran secara terbuka apabila mengaitkan sentimen agama dengan perniagannya serta memberi amaran supaya jangan mengambil kerja Tuhan.

Klik untuk gambar besar


 

      ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: