11 November 2021

GV8 TAK GANGGU ALIFF AZIZ DEKATKAN DIRI DENGAN AGAMA - BELLA ASTILLAH



Umum mengetahui penyanyi dan pelakon berasal dari Singapura, Aliff Aziz kini menyertai Gegar Vaganza, sekaligus kembali aktif dalam dunia seni.

Mengulas mengenai penyertaan Aliff, Bella Astillah berkata ia tidak mengganggu suaminya yang kini berada di fasa mendekatkan diri dengan agama.

"Sepanjang kenal Aliff dari usia 18 tahun, saya tak pernah tengok perubahan dirinya sampai tahap sekarang. Saya tak tahu nak gambarkan bagaimana tapi saya sangat gembira dengan dirinya.

"Aliff masuk GV8 dengan niat untuk buat kemunculan semula sebagai seorang penyanyi. Benda ini tak ganggu pun apa yang dia buat sekarang (belajar agama). Insya-Allah, saya bagi sokongan dan semangat.

Klik untuk gambar besar



"Saya tahu orang akan cakap itu ini tapi kita tak boleh puaskan hati semua orang. Sebagai isteri, saya tahu dia sedang buat yang terbaik bukan orang orang lain tetapi dirinya sendiri," katanya.

Melihatkan perubahan positif suaminya, Bella berkata dia juga kini turut berusaha untuk mendalami agama. Menurut Bella, hampir setiap hari dia mengikuti kelas agama bersama rakan-rakan artis yang lain termasuk Amyra Rosli, Lisa Surihani dan Liyana Jasmay.

"Saya mendapat tunjuk ajar kelas agama daripada Salima Habibi bersama rakan-rakan artis wanita lain. Kami ada grup dan akan sentiasa cari masa untuk belajar ilmu agama. Macam saya tengah bawa kereta pun, tetap akan mengaji. Walaupun Amyra Rosli tengah shooting, tengah berhenti 'make up', dia sama (mengaji).

"Jadi, kita nampak usaha semua orang. Sebenarnya, semua bermula daripada ‘zero’ di mana kita mula (belajar) daripada 'alif ba ta' sebab nak perbaiki sebutan dan perkara itu bagus. Orang cakap, semua sama level (peringkat)," ujarnya.



         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: