26 December 2021

MAJLIS MERISIK & BERTUNANG ANAK KEDUA ERMA FATIMA



Menerusi muat naik di laman Instagram, penerbit, pengarah dan pelakon, Erma Fatima telah berkongsi momen istimewa majlis merisik dan bertunang anak keduanya, Ahmad Arir, 25, termasuk perjalanan mereka sekeluarga ke rumah bakal menantunya di Meru, Klang.

Dalam entri tersebut, Erma memanjatkan rasa syukur apabila majlis terbabit dengan berjalan lancar. Pada majlis tersebut Erma turut menyarungkan dua bentuk cincin ke jari bakal menantunya, iaitu cincin tanda (merisik) dan cincin pertunangan.

"Saya dah pesan pada Arir yang dia bukan menikah dengan Shira tetapi dia juga harus menikahi seluruh keluarganya. Saya pernah beritahu anak-anak saya semua yang saya tidak akan buat majlis di hotel kerana saya lebih suka buat di rumah. Walaupun dalam keadaan kecil, tapi kita akan rasa the sentimental value itu," katanya.

Klik untuk gambar besar



Lebih mencuit hati, apabila Erma turut mengusik Arir yang nampak malu-malu dan menggeletar ketika bakal bapa mentuanya menyarungkan cincin: "Dia buat hal... Ketaq pulak... Ni acah-acah ketaq ke depan kami? Esok nikah jangan buat hall," usik Erma.

Majlis serba ringkas tetapi meriah itu diadakan di kediaman bakal isteri Arir dan dihadiri oleh ahli keluarga terdekat kedua-dua belah pihak.

Pada Jun lalu, majlis merisik anak sulungnya Syamil Ikhwan, 27, diadakan secara maya kerana pandemik Covid-19. Majlis tersebut walaupun diadakan secara maya, namun masih penuh dengan adab dan adat.









         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: