13 December 2021

"SELALUNYA ASKAR-ASKAR (PEMINAT) TOLONG JAWAB..." - SAIFUL APEK, YASSIN TAK PERNAH 'BALAS' KECAMAN



Pelawak yang juga penyanyi Saiful Apek dan Yassin Yahya mengakui mereka kalis kecaman netizen yang cuba membantutkan perjalanan karier mereka yang kini sudah lebih 25 tahun berada dalam industri hiburan. Ujar Saiful, dia sudah lali malah terbiasa dengan kecaman yang lebih teruk ketika zaman kegemilangan kumpulan Senario suatu ketika dahulu.

"Kami menerima kritiktan dan luahan hati orang. Kami anggap komen tu sebagai sesuatu yang membina bukan menghentam. Kami selalu tak jawab kecaman netizen, askar-askar (peminat) yang tolong jawab bagi pihak kami. Prinsip kami jangan hidup dek puji, jangan mati dek keji," ujarnya dipetik sebagai berkata kepada mStar.

Terlebih dahulu 'makan garam' dalam menghadapi realiti dunia hiburan, Saiful dan Yassin turut menasihati pendatang baharu dalam industri seni agar lebih bersifat terbuka dan positif ketika menerima kritikan.

Klik untuk gambar besar



"Kalau dulu komen-komen orang lagi dahsyat walaupun tak ada media sosial, saya terima berguni-guni surat masa tu... baru nak riak sekali apabila baca semua kecaman. Di sebalik satu kejayaan tersembunyi seribu kegagalan. Mereka yang masih baru dalam industri jangan la cengeng (hati tisu)... relaks la," katanya.

Bercerita tentang komitmen dalam program Gegar Vaganza musim kelapan (GV8), Saiful dan Yassin yang kini menggunakan nama kumpulan Sa.Ya akui pernah berselisih pendapat bagi mencari jalan terbaik dalam setiap persembahan setiap minggu.

"Ia bukan hal peribadi punya pertengkaran, lebih kepada saling melengkapi sebagai abang dan adik. Bukan gaduh la, kalau gaduh dah lebam dah. Kami hanya saling menerima pendapat masing-masing... tak ada bersifat peribadi," jelasnya.



         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: