26 April 2022

TEBUK 3 LUBANG PADA PERUT - UYAINA AKUI TAK MAMPU PUASA PENUH, SYUKUR BAYI DALAM KANDUNGAN SIHAT



"Alhamdulillah kesihatan saya sekarang makin pulih. Tapi kalau ikutkan memang masih ada rasa sakit sampai sekarang, nak terlalu bebas bergerak pun tak boleh sangat. Sebab sekarang masih dalam pemantauan doktor. Tapi Alhamdulillah bayi dalam kandungan berada dalam keadaan sihat.


"Kena tebuk tiga lubang pada perut tu bukan satu benda yang normal dan biasa-biasa sakitnya," demikian kata pelakon dan pengacara Uyaina Arshad yang akui masih menanggung sakit susulan pembedahan membuang apendiks selepas mengalami kesakitan teruk pada bahagian bawah perut sebelah kanan sekitar April lalu.

Menurut Uyaina atau nama sebenarnya Saidatul Naseha Uyaina Arshad, 30, biarpun berat untuk ditanggung, tetapi dia tetap berlapang dada menerima ketentuan tersebut.

Malah, isteri kepada penyanyi Raja Syahiran itu menyifatkan segala ujian yang diterimanya sebelum ini sebagai satu rezeki dari Allah buatnya. Tambah Uyaina, buat masa ini dia masih dalam proses rawatan, sekali gus terpaksa memadam hasrat untuk berpuasa penuh tahun ini.

Klik untuk gambar besar



"Saya masih dalam proses rawatan dan ambil ubat-ubatan seperti yang doktor sarankan. Cuma sedikit sedih puasa tahun ini tak dapat nak berpuasa penuh disebabkan masalah kesihatan yang dialami. Masa minggu pertama, alhamdulillah dapat berpuasa penuh, tapi lepas kena apendiks hari ke lapan, terus tak dapat puasa penuh sampai ke hari ini," ujarnya.

Sebelum ini, selang beberapa hari selepas menjalani pembedahan apendiks, Uyaina yang sedang hamil tiga bulan sekali lagi diuji apabila doktor memaklumkan dia mengalami keradangan pada dinding rahim.

Terdahulu, sehari sebelum umat Islam berpuasa, Uyaina berkongsi berita gembira dan mengesahkan dirinya hamil anak sulung. Untuk makluman, Uyaina dan Raja Syahiran bernikah di Colony Star Boulevard di ibu negara pada 20 Disember lalu.

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: