22 May 2022

BABY SHIMA PESAN JANGAN SESUKA HATI NAK DM YANG BUKAN-BUKAN



"Kepada perempuan di luar sana, harus berani, jangan jadikan hal sebegini (gangguan seksual) buat kita rasa malu. Ramai rasanya yang terima DM macam-macam atau begini. Bukan saya seorang saja, yang bertudung dan orang biasa sekalipun. Kepada yang suka mesej begitu, fikir baik-baik ya.


"Kita ada akta hukuman, tak kisah guna akaun palsu sekalipun, semua boleh dikesan," tutur penyanyi Baby Shima, 27, yang menyeru golongan wanita agar berani bersuara apabila mendapat mesej gangguan seksual di media sosial.

Shima atau nama sebenarnya Nor Ashima Ramli berkata individu yang suka mesej peribadi (DM) di Instagram dengan niat terkutuk sebegitu perlu diajar.

Klik untuk gambar besar



Baru-baru ini, penyanyi 'Siapa Sih Kamu' itu berkongsi hantaran mengenai mesej lucah diterimanya. Dalam hantaran tangkap skrin mesej itu, individu terbabit kedengaran sangat terdesak teringin adakan hubungan seks dengan penyanyi berkenaan.

Menurut Shima, golongan gila nafsu memang ramai di luar: "Saya kongsikannya sebagai pengajaran. Jangan sesuka hati nak DM yang bukan-bukan. Kalau kata seksi, ramai lagi yang seksi. Saya bukan buat filem lucah pun. Susah kalau sudah 'otak kuning', haiwan pun boleh jadi mangsa," katanya.

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: