05 May 2022

DIJANGKA BERSALIN AWAL JUN - SHEERA ISKANDAR TERKILAN ARWAH PAPA & BAPA MENTUA TAK SEMPAT LIHAT CUCU



"Saya dan suami (Mohd Halim Abdul Gani) serta kaum keluarga memang gembira untuk sambut kelahiran anggota baru dalam keluarga ini. Namun dalam kegembiraan itu, terselit juga perasaan sedih apabila ia tak dapat dikongsi oleh arwah papa, Tengku Iskandar yang meninggal pada 28 Februari.


"Manakala bapa mentua (Abdul Gani Molek) pula meninggal pada 15 April lalu. Mereka tak sempat nak tengok cucu. Sebelum mereka meninggal, saya memang sempat beritahu yang saya mengandung.

"Kedua-dua mereka sangat bersyukur mendengar berita ini. Arwah papa amat gembira. Ayah suami pula, kami sempat tunjukkan gambar scan baby. Tapi raut wajahnya seakan dia tahu dia tak sempat nak tengok cucunya," ujar pelakon Sheera Iskandar yang kini mengandung sembilan bulan dimana dia meluahkan perasaan sedih apabila bapa dan bapa mentua tidak dapat menatap wajah anak sulungnya.

Ia berikutan kedua-duanya sudah meninggal dunia pada Februari dan Ramadan tahun ini akibat sakit tua. Sheera yang berkahwin dengan Mohd Halim pada 3 Mei tahun lalu sempat meluangkan masa pulang ke kampung Halim di Melaka pada Hari Raya pertama.

Klik untuk gambar besar



"Raya kali ini disambut bersederhana saja. Saya baru baik dari C0V1D dan belum sihat sepenuhnya. Halim pun kerja di pagi Raya. Lepas kerja kami balik Melaka sekejap untuk beraya bersama ibu Halim dan ziarah kubur ayah mertua.

"Berkenaan persiapan menyambut cahayamata sulung, saya dijangka bersalin pada awal Jun. Persiapan pun belum sepenuhnya. Anak pertama jadi kami belum tahu sepenuhnya apa yang perlu dibeli.

"Sepanjang hamil saya tidak mengidam yang bukan-bukan. Sekarang pun dengan deria rasa dan bau hilang akibat C0V1D, makan lauk Raya pun tak ada rasa. Doktor tak cakap pula saya kena jangkitan tahap berapa. Cuma Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) kena pantau saya sebab mengandung," katanya.

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: