14 September 2022

SOAL ZURIAT - MAS IDAYU TAK MENARUH HARAPAN TINGGI, AKUI IDAM ANAK LELAKI



"Sebenarnya dari dulu saya memang idamkan nak anak lelaki yang sekian lama juga belum dapat milikinya. Nak ikutkan, saya boleh dan tiada masalah sebab baru ada seorang anak dan tak pernah pun ada masalah lain.


"Tapi saya takut juga ada yang cakap risikonya tinggikan. Jadi, bakal suami pun tiada masalah mengenai hal itu. Sekarang ini, kita cuma nak hidup bahagia sebagai satu keluarga.

"Jadi, itu tak penting," itulah kata penyanyi Mas Idayu, 50, yang sudah lama berhasrat menimang anak lelaki tapi tidak menaruh harapan tinggi mendapat zuriat lagi pada usia sekarang.

Klik untuk gambar besar



Mas Idayu atau nama sebenarnya Masidayu Mesnun, 50, berkata bakal suaminya juga Penerbit Eksekutif TV3, Muhammad Sufian Che Isa, 51, tidak memaksa pun dalam hal itu.

Penyanyi 'Senggol Senggolan', 'Cubit Cubitan' itu memang tidak menolak rezeki kalau ada. Tapi dia kalau boleh memang ingin elakkan kerana baginya kesihatan lebih utama.

"Sebenarnya ada juga doktor cakap saya tiada masalah sebab anak baru seorang. Tapi itulah nak elak risiko. Selalunya wanita yang hamil pada usia 40-an, tiba-tiba timbul pelbagai penyakit dan itu yang kita tak nak," ujarnya.



Mas Idayu yang sudah lebih 17 tahun bergelar ibu tunggal itu berkongsi dirinya memang dicengkam rasa kesunyian sejak beberapa tahun lalu. Dia teringin kembali bertemu teman hidup.

"Saya terdetik nak ada pasangan hidup selepas dua tahun kebelakangan ini terasa sangat sunyi. Terfikir tak ada kawan, macam bosan. Dalam masa itu, saya solat minta doa dengan Tuhan, ada tak jodoh saya sebelum pergi? Saya doa dapat teman hidup terbaik kerana sekarang saya macam nak ada kawan," tuturnya.

Pada Jumaat ini, Mas Idayu dan Sufian bakal melangsungkan pernikahan di Magica Quill City, Kuala Lumpur, jam 9 pagi dan pada sebelah malam pula akan diadakan majlis resepsi dengan tema 'fairy tale' dengan tetamu jemputan seramai 320 orang.



         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: