15 October 2022

ISU KENA BAYAR RM30,000 - ZUL ARIFFIN ANGGAP SUDAH SELESAI, LUPAKAN EPISOD HITAM



"Saya sudah bayar denda RM30,000. Kalau saya tidak bayar, saya akan berdepan dengan hukuman penjara sembilan bulan... Memang berat. Perkara sudah berlaku dan saya pun sudah terima hukuman. Jadi, untuk pendekkan cerita, perkara ini sudah pun selesai.


"Ia tiada kaitan dengan diri saya lagi," kata pelakon Zul Ariffin yang menganggap isu membayar denda RM30,000 atas kesalahan memuat naik video kandungan sumbang dalam media sosial seperti diputuskan Mahkamah Sesyen Sepang, baru-baru ini, sudah selesai dan tidak perlu dipanjangkan lagi.

Biarpun sebelum ini, Zul mendakwa ada banyak pihak terbabit dalam isu itu hingga dia tertanya-tanya mengapa dirinya sendirian menanggung kesan, namun, aktor sasa ini berlapang dada dengan ketentuan Tuhan.

Klik untuk gambar besar



Zul atau nama penuh, Zulkifli Ariffin, 36, turut menafikan kenyataan berbaur provokasi seperti yang tular baru-baru ini bertujuan melancarkan 'perang' terhadap pihak tertentu termasuk penerbit terkenal, Erma Fatima.

"Tidak ada kaitan atau niat untuk mencari gaduh dengan mana-mana pihak. Seperti yang saya katakan, semuanya sudah selesai. Saya sudah pun melakukan apa yang sepatutnya saya buat.

"Jadi, saya tidak pasti apa lagi yang tinggal. Jika drama itu ditayangkan dan orang memperkatakannya, baguslah. Tetapi untuk bahagian saya, saya sudah lakukan semuanya. Jadi, ia tidak lagi ada kena mengena dengan saya sekarang," tegas pelakon filem 'Sangkar' ini.


Ditanya apakah beliau sudi mempromosikan drama 'Perempuan Itu' yang mengheret dirinya ke kancah kontroversi, Zul belum dapat memberi kata putus.

"Saya tidak tahu. Saya sendiri tidak pasti sama ada drama itu akan ditayangkan atau tidak. Adakah pihak sana bersedia untuk membincangkan perkara ini. Beranikah mereka?

"Jika betul pihak sana berminat, perkara ini boleh dibawa berbincang. Itu pun bergantung bagaimana perbincangan itu dilakukan serta maklum balas yang akan mereka beri terhadap perkara ini," tuturnya.

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: