17 January 2023

BIARPUN SYAMSUL ENGGAN 'LEPASKAN' PUTERI SARAH, PROSES TUNTUTAN CERAI BOLEH DITERUSKAN



"Mengikut prosedur, kalau defendan (Syamsul) hadir pada hari itu (7 Mac depan) dan setuju untuk lafazkan cerai, perceraian antara mereka boleh berlaku.


"Tetapi kalau defendan tidak setuju, kami akan usahakan ke peringkat kedua di mahkamah yang sama di mana kes mereka dirujuk kepada Jawatan Kuasa Pendamai (JKP).

"Pada peringkat ini, wakil kedua-dua pihak akan cuba mencari jalan. Kalau berjaya, kita akan teruskan perceraian. Jika gagal, kita rujuk pula kepada hakam keluarga.

"Jika masih gagal, kita beralih pula kepada hakam mahkamah di mana dalam kes di mana defendan masih enggan (lepaskan), kuasa untuk melafazkan cerai diberi kepada mahkamah yang mewakili plaintif (Puteri Sarah)."

Demikian kata peguam syarie yang mewakili Puteri Sarah, Datuk Akberdin Abdul Kader yang memaklumkan proses tuntutan cerai boleh diteruskan biarpun defendan enggan melepaskan plaintif pada hari sebutan kes terbabit pada 7 Mac depan.

Pelakon Puteri Sarah Liyana mempunyai beberapa pilihan mengikut peruntukan undang-undang syariah yang boleh digunakan bagi menuntut cerai daripada suaminya, Syamsul Yusof, andai pengarah itu enggan melepaskannya.

Jelas Akberdin, pihaknya akan menggunakan saluran undang-undang yang diperuntukkan jika Syamsul enggan menceraikan Puteri Sarah.


________ IKLAN ________

Terbukti berkesan apabila ramai yang guna kata wangi, mudah serap dan mampu merawat kulit dalam masa singkat untuk lebih halus dan cerah. Nak beli kat store pun kadangkala habis takda stock. Semuanya gara-gara racun tik tok.

Bagi yang bertunang atau nak mendirikan rumah tangga, elok cuba guna ni untuk hari bahagia. Tak mahal, murah je kerana harganya mampu milik.

Beli kat offical store je..! 

KLIK DI SINI ATAU KLIK GAMBAR SEKARANG






_______ IKLAN _________


         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: