18 January 2024

"DULU MENANG ANUGERAH PUN, GAJI SAYA TIDAK SAMPAI RM10,000" - LINDA NAFI DAKWAAN PERNAH TERIMA GAJI PENYAMPAI RADIO RM45,000



Gaji penyampai radio baru-baru ini hangat diperkatakan apabila dikatakan mencecah puluhan ribu, malah ada dibayar sehingga RM150,000.
Malah, penyampai radio Linda Onn turut didakwa menerima gaji mencecah RM45,000 ketika berkhidmat di Suria FM dan dakwaan itu mendapat perhatiannya.

Berhubung dakwaan tersebut, Linda tampil menafikan dan berkata, walaupun pernah memenangi beberapa anugerah dalam bidang itu, namun bayaran yang diterima tidak setinggi yang didakwa seorang netizen.

"Hangat di media sosial cerita fasal gaji penyampai radio secara terbuka. Ingatkan malas nak masuk campur, tapi bila ada orang sebut nama saya, kenalah menjawab.

"Pandai-pandai saja cakap saya terima gaji sebanyak itu. Seronok betul kalau dapat bayaran itu dulu. Tapi saya tak pernah terima setinggi itu. Sampai ke sudah pun tak pernah dapat.

"Dulu menang anugerah pun, gaji saya tidak sampai RM10,000," kata Linda yang turut mengaku, penyampai radio sekarang cukup bertuah apabila ada yang menerima bayaran ratusan ribu seperti yang dilaporkan.

Klik untuk gambar besar
"Bertuah penyampai radio zaman sekarang apabila gaji mencecah RM50,000 sehingga RM150,000 sebulan.

"Kalaulah bakat saya dihargai dulu sampai dapat sebegitu, memang seronok. Tapi saya faham penyampai zaman sekarang kualitinya berbeza dan pendekatan yang dibawakan tak sama.

"Lagipun kehendak pendengar, stesen radio pun sudah berbeza ketika zaman saya berkhidmat dulu. Tambahan pula orang yang dah ada nama dipanggil jadi penyampai radio, lagilah berharga..

"Dulu nak dapat naik gaji pun kena lalui macam-macam seperti mencapai petunjuk prestasi utama (KPI) dan penyertaan dalam program 'on ground' stesen itu.

"Saya terima apabila gaji saya tidak setinggi itu, mungkin standard saya tak sampai tahap itu. Saya gembira dengar gaji penyampai sudah ratusan ribu sekarang," ujarnya.

Terdahulu seorang netizen mendakwa bayaran Linda sebagai penyampai radio adalah sekitar RM45,000 sama seperti penyampai Salleh Yaacob ketika berkhidmat di salah satu radio swasta.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: