27 February 2024

TERK£JUT NAMA TERSENARAI DALAM AM4RAN PEL4BUR - SUAMI HELIZA HELMI KEMUKA PERMOHONAN BERTULIS PADA SC, SEDIA KERJASAMA



"Sebagai maklum bal@s, saya bersedia penuh untuk bekerjasama dengan SC dan segera membetulkan sebarang penyelew£ngan yang mungkin berlaku sehingga menyumbang kepada perletakan saya pada senarai itu.

"Selepas dinasihatkan pegawai SC (Suruhanjaya Sekuriti Malaysia) untuk meminta penjelasan bertulis secara rasmi, saya segera mengarahkan penasihat undang-undang untuk tindakan lanjut sewajarnya.

"Pasukan guaman saya akan menyerahkan permintaan bertulis rasmi kepada SC bagi mendapatkan maklumat kompr£hensif dan penjelasan mengenai sebab-sebab saya dimasukkan senarai itu."

Itulah kata suami kepada aktivis dan penyanyi, Heliza Helmi iaitu usahawan Mahadi Badrul Zaman, 40, dimana dia memaklumkan, pihak guamannya akan menyerahkan permintaan bertulis rasmi kepada Suruhanjaya Sekuriti Malaysia (SC), susulan namanya tersenarai dalam senarai am@ran pel@bur.

Klik untuk gambar besar

Menerusi laporan Harian Metro, Mahadi menjelaskan, dia dinasihatkan berbuat demikian oleh pengerusi mesyuarat antaranya dengan SC hari ini bagi mel£raikan kek£liruan namanya termasuk dalam senarai berkenaan.

Tambahnya lagi, perniagaannya selama ini sentiasa mematuhi piawaian undang-undang dan kerana itu, sewaktu mesyuarat berkenaan, dia berkongsi keris@uan besarnya.

"Adalah penting untuk ambil perhatian bahawa saya memiliki les£n dalam kedua-duanya perund@ngan dan pem@tuhan sy@riah. Tambahan pula, syarikat yang saya wakili mematuhi undang-undang dan prins1p sy@riah.
"Sementara menunggu penjelasan SC, saya ingin men£gaskan bahawa saya secara kons1sten mematuhi piaw@ian yang ditetapkan oleh badan kaw@l s£lia," tuturnya.

Dalam pada itu, Mahadi berkata, dia ingin memberi jaminan kepada pel@bur dan pihak berkep£ntingan bahawa komitm£nnya terhadap ketelusan, pematuhan dan amalan perniagaan beretika tetap tidak berbelah bagi.

"Saya akan berusaha dengan gigih untuk menyelesaikan perkara ini dan mengembalikan keyakinan bagi kedua-duanya reput@si dan op£rasi perniagaan saya.

"Terima kasih atas memahami dan atas sokongan sepanjang tempoh mencab@r ini," ujar Mahadi yang mengakui terk£jut apabila namanya ada dalam senarai am@ran pel@bur SC dan kemudiannya dia berjumpa serta mengadakan mesyuarat bersama SC selepas namanya tular dan hangat diperkata.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: