24 February 2024

TERK£NA M£SIN PEMOT0NG - WAN LESTARI AL4MI KECED£RAAN



Penyanyi kumpulan rock, Lestari iaitu Wan, 56, telah mengal@mi keced£raan di paha selepas m£sin pemot0ng kayu terlepas dari tangan dan terj@tuh di atas pahanya, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 9 pagi itu, Wan sedang membaiki kabin untuk dijadikan stor di rumahnya yang baru siap dibina di Tanjung Karang, Selangor.

"Dar@h mem@ncut-m@ncut! Macam kita semb£lih kerbau. Saya nak buat lantai kabin dengan pl@ywood dan saya gunakan m£sin itu untuk memot0ngnya. Mungkin saya sal@h perkiraan dan ia terlepas dan terus j@tuh atas paha saya.

"Keced£raan yang dial@mi memang agak par@h. Cuma nasib baik ia tak terkena pada urat besar. Ketika itu saya seorang diri dan tak ada orang lain. Alhamdulillah saya tak panik," katanya.

Jelas Wan lagi, dalam keadaan ag@k menc£maskan itu, dia membuka baju dan membalut bahagian yang ced£ra itu.

Wan yang memandu sendiri ke Hospital Tanjung Karang itu meluahkan rasa syukur kerana jarak dari rumahnya ke hospital kira-kira 10 minit saja.

Tambahnya, dia juga bersyukur kerana tidak p£ngsan semasa memandu, berikutan keced£raan agak besar dan dar@h banyak keluar.

"Saya sudah dirawat dan dalam keadaan stabil. Badan saya sihat, cuma luka ini agak besar dan dalam. Itu yang buat saya rasa par@h sangat. Buat masa ini saya kena berehat," tuturnya.

Dalam pada itu, Wan berkata, sementara dia sedang berehat, tempatnya akan digantikan oleh penyanyi lain dan Lestari tetap akan meneruskan mengadakan persembahan yang sepatutnya diadakan di Pulau Pinang dan Perak dalam masa terdekat ini.

"Apapun Lestari tetap akan ber@ksi, manakala tempat saya akan digantikan oleh penyanyi lain. Saya pun tak tahu berapa lama akan sembuh.

"Tapi dah terlanjur nak puasa dan raya, kira saya terus berehatlah," jelas Wan yang turut mengucapkan terima kasih kepada rakan-rakan dan peminat Lestari yang bertanya khabar dan mendoakan kesembuhannya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: