28 March 2024

ISU RUMAH TANGGA - SAFEE SALI ENGGAN KOMEN LANJUT : "SAYA TERIMA UJ1AN INI & SENTIASA BERFIKIRAN P0SITIF"



"Ini adalah uj1an buat saya dan setiap uj1an itu adalah peringatan dan j£ntikkan agar kita ingatlah Dia dan bukan bergantung kepada manusia.



"Saya terima uj1an ini dan sentiasa berfikiran p0sitif. Ada hikmah disebaliknya dan saya tidak boleh berputus asa. Saya akan terus melangkah ke hadapan untuk meneruskan kehidupan."

Itulah ujar bekas pemain bola sepak kebangsaan yang juga penyampai radio Era, Safee Sali, 40, yang melihat kontr0versi yang berlaku dalam kehidupan rumah tangganya adalah t£guran daripada Allah kepadanya.

Kata Safee, dia sentiasa berfikiran p0sitif dan yakin ada hikmah di sebalik apa yang berlaku, susulan pendedahan bekas isteri, Fitria Elfina Maharip di satu program podcast baru-baru ini.

Tambah bekas pemain pasukan Johor Darul Takzim (JDT) itu lagi, media sosial bukan ruang terbaik untuk menyelesaikan isu berkaitan rumah tangga.

"Pada saya, media sosial bukan tempat untuk menyelesaikan mas@lah. Kita ada meja perund@ngan dan boleh berbincang secara baik di hadapan hakim dan saksi yang lebih baik.

"Saya tak boleh komen panjang mengenai hal itu kerana saya hanya boleh mengaw@l diri saya sahaja. Saya tak boleh kaw@l orang luar dan tak mampu nak berbuat apa-apa.

"Apapun, saya doakan agar kita diampunkan segala d0sa, dibukakan pintu hidayah, mengumpul segala pahala dan fokus di bulan Ramadan.

"Kini, saya tenang," tuturnya yang enggan memberikan komen lanjut kerana ingin menjaga priv@sinya ketika diminta mengulas mengenai perkahwinannya seperti yang diperkatakan baru-baru ini.

"Perkara itu adalah priv@si saya. Jadi, saya tak mahu kongsikan kerana isteri saya tidak terb@bit dalam hal ini. Ketika ini, kita fokuskan dahulu soal hak penjagaan dan k£s mahkamah yang sedang berjalan.

"Proses sulh boleh diadakan pada bila-bila masa. Saya tak l@ri dan ada sahaja di Lembah Klang. Jadi, tak perlulah nak menimbulkan fitn@h yang tidak baik. Apa-apa sahaja hal boleh berurusan dengan peguam," katanya.

Dalam pada itu, ditanya pula mengenai empat cahaya matanya hasil daripada dua perkahwinan terdahulu, Safee memberitahu, anak-anak dan kesel@matan mereka menjadi keutamaannya.

"Saya mengutamakan kesel@matan anak-anak dan saya mahu pendidikan mereka terjamin. Sebagai bapa kandung dan hakiki, saya bertanggungjawab melindungi anak-anak saya," ujarnya lagi.

Untuk makluman, Safee berumah tangga dengan warga Indonesia, Fitria Elfina pada 21 Disember 2013 dan dikurniakan dua cahaya mata perempuan.

Sebelum itu, Safee juga pernah berkahwin dengan Sabarina Yusof pada 2007, sebelum berpisah pada 2 April 2012. Menerusi perkahwinan pertama, Safee juga dikurniakan dua cahaya mata.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: