15 March 2024

KERTAS SIAS4TAN BERHUBUNG TANGK4PAN KHALW4T ALIFF AZIZ & RUHAINIES SUDAH DISERAHKAN KEPADA PIHAK PENDAKWAAN



"Jawi melalui Bahagian Pengu@tkuasaan sudah pun melengkapkan kertas sias@tan berhubung k£s (berkhalw@t) itu dan dipanjangkan ke Jabatan Pendakwaan Syariah Wilayah Persekutuan (Japens) untuk tind@kan lanjut.

"Tind@kan dibuat adalah mengikut undang-undang," jelas Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) Datuk Mohd Ajib Ismail yang berkata, kertas sias@tan berhubung tangk@pan khalw@t memb@bitkan Aliff Aziz dan Ruhainies sudah diserahkan kepada pihak pendakwaan untuk tind@kan selanjutnya, semalam.

Tambahnya lagi, proses selanjutnya adalah pendakwaan ke atas kedua pelakon itu.

Terdahulu, laporan melaporkan Jawi tidak berkompr0mi dalam soal tangk@pan khalw@t memb@bitkan Aliff dan Ruhainies.

Klik untuk gambar besar

Dalam pada itu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Dr Mohd Na'im Mokhtar berkata, pihaknya kini dalam proses melengkapkan kertas sias@tan berhubung kejadian yang berlaku di sebuah kondominium mewah di sini, Sabtu lalu.

Sebelumnya, Mohd Na'im dilaporkan berkata, s£rbuan khalw@t yang dilakukan Jawi bukan gim1k atau sesuatu tind@kan untuk memprom0sikan mana-mana pihak termasuk selebriti, sebaliknya ia dilakukan mengikut pros£dur undang-undang yang sudah ditetapkan.

T£gas Mohd Na'im lagi, perbuatan maksi@t tetap maksi@t dan ia sama sekali tidak boleh diprom0sikan, selain berkhalw@t juga adalah kesal@han mengikut Akt@ Kesal@han Jen@yah Sy@riah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1997.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: