26 April 2024

DIDAKWA FITN4H SYARIKAT TNG - ZAHID NAFI, INI JELASNYA



Penyanyi Zahid tampil menafikan dakwaan pihak Touch n' Go (TNG) eWallet yang mendakwa dia memburvkkan reput@si dan memfitn@h syarikat berkenaan.
Berhubung dakwaan itu, Zahid atau nama sebenarnya, Ahmad Zahid Baharudin, 44, menjelaskan, dia dan isterinya, Nurul Shuhada Osman, 29, mengadakan pertemuan dengan pihak TNG eWallet untuk membincangkan k£s berkenaan sebelum ini.

"Saya tidak memburvkkan nama syarikat itu, sebaliknya cuma mempers0alkan tahap keselamatan mereka yang lem@h.

"Sebaliknya, kami yang dipersal@hkan kerana dikatakan memberikan contoh yang burvk kepada nama syarikat itu. Saya bercakap atas apa yang berl@ku pada isteri dan tidak memburvkkan nama mereka," katanya.

Dalam pada itu, bekas juara Akademi Fantasia musim kedua (AF2) itu mengakui, secara jujurnya dia kec£wa selepas apa yang dibincangkan dengan pihak itu sebelum ini tidak menyelesaikan masalah isterinya yang kehilangan wang lebih RM10,000 dari akaun banknya.

"Sebenarnya, isteri saya sebagai pengguna TNG eWallet tidak buat apa-apa pun trans@ksi yang ada dalam aplik@si itu.

"Namun, kami yang dipersal@hkan kerana mereka cakap kami sendiri yang sahkan trans@ksi itu sedangkan semua trans@ksi yang dilakukan bukan atas kerelaan isteri saya.

"Saya percaya kami berada di pihak yang benar dan ramai lagi rakyat Malaysia yang memberikan komen di media sosial saya juga mengal@mi mas@lah yang sama," ujarnya.

Sementara itu, diminta mengulas mengenai tind@kan undang-undang yang dik£nakan terhadapnya, Zahid berkata, dia mengesahkan sudah menerima surat tuntutan (LOD) daripada syarikat berkenaan.

"Saya sudah merujuk LOD itu kepada peguam. Kami akan kumpul bukti untuk k£s ini. Tind@kan selanjutnya saya dan isteri berjumpa dengan peguam untuk meminta nasihat apa yang harus kami lakukan seterusnya untuk menyelesaikan k£s ini," jelasnya.

Dalam laporan sebelum ini, pihak TNG eWallet memaklumkan, mereka sudah menawarkan Zahid dan isterinya untuk menjelaskan keadaan secara terbuka tetapi tidak dilakukannya.

Menurutnya, Zahid dan isteri didakwa mer0sakkan reput@si mereka dengan membuat kenyataan yang memfitn@h dengan menyatakan bahawa TNG eWallet tidak selamat dan seolah-olah cuba menyal#hkan bank yang terb@bit.

Pihak TNG eWallet juga memberitahu, mereka terpaksa mengambil tind@kan undang-undang termasuk membuat laporan polis dan mengeluarkan Surat Pemberhentian kepada Zahid dan isterinya bersama log trans@ksi terperinci untuk penjelasan.

Terdahulu, menerusi hantaran video di TikT0k dan Instagram, Zahid meluahkan rasa k£sal dan kec£wa dengan kej@dian men1mpa isterinya yang kehilangan semua wangnya dalam akaun bank.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: