26 April 2024

INDIVIDU S£RANG & PUKVL DI SINGAPURA DIJATUHI HUKVMAN 28 BULAN DUA MINGGU - KAMAL ADLI KATA TAK ADIL, TERLALU RINGAN



Umum semua sedia maklum mengenai pelakon Kamal Adli dimana pada 12 Mac tahun lalu lalu, dia telah dis£rang dan dipukvl oleh seorang individu di kepala dengan c0ta b£si di acara Jualan Mega Hari Raya 2023 di Singapura.
Akib@t kej@dian itu, Kamal mengal@mi keced£raan di kepala dan terpaksa menjalani pembed@han di sebuah hospital di Singapura serta terpaksa ditidurkan.

Turut berada di tempat kejadian ialah isteri kepada Kamal yang juga seorang pelakon, Uqasha Senrose.

Tertuduh mengaku melakukan kesal@han itu atas m0tif ingin membal@s dend@m kerana beranggapan Kamal menc@bul kehormatan seorang saudara wanitanya.

Berhubung perkara itu, Mahkamah Singapura telah menj@tuhi hukvman penjara 28 bulan dua minggu terhadap individu yang meny£rang dan memukvl Kamal Adli iaitu Muhammad Nabil Rashid, 34.

Bagaimanapun, ujar Kamal, dia berpendapat hukvman yang dij@tuhi itu adalah terlalu ringan kerana hukvman itu tidak adil buat dirinya sebagai m@ngsa dan individu itu menggunakan mas@lah ment@l (berhalus1nasi) untuk meny£rangnya tanpa alasan yang munasabah.

"Saya baru saja dimaklumkan mengenai hukvman yang dij@tuhkan terhadap individu berkenaan. Lagipun sepanjang k£s ini berjalan, pihak mahkamah di sana tidak menghubungi saya. Tiada telefon, bertanya khabar dan sebarang maklumat mengenai k£s ini pun tidak pernah dimaklumkan.

"Bagi saya tidak adil kerana hukvman itu terlalu singkat. Semudah-mudahnya menggunakan alasan berhalus1nasi untuk meny£rang saya. Bagaimana muncul alasan dia berhalus1nasi saya mer@ba anak buahnya? Nama saya pun tercal@r akib@t tuduhan itu.

"Selepas dilepaskan nanti adakah dia akan menyerang orang lain sewenang-wenangnya? Bukan pukul pada bahagian bahu, tangan atau kaki tetapi kepala. Saya bukan saja terk£san dari segi kesihatan, malah tr@uma untuk kembali bekerja selama enam bulan.

"Selain itu, saya juga kec£wa dengan pihak penganjur yang tidak bertanggungjawab kerana tidak menyediakan kawalan keselamatan dan sebagainya. Mereka hanya membayar bil hospital saja, namun tidak bertanya lanjut selepas itu," katanya.

Dalam pada itu, akui Kamal, dia tidak pernah membuka mulut mengenai kekec£waannya terhadap pihak penganjur kerana tidak mahu dianggap cuba meraih publisiti mur@han serta meng@nggu sias@tan polis.

Menurut pelakon itu lagi, pendapatannya turut terj£jas sepanjang tempoh enam bulan kerana masih tr@uma untuk keluar bekerja dan berada di tempat awam.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: