24 May 2024

AMIR UK'S MOHON BANTUAN, RUMAH ANAK AL4MI KEBAK4RAN



Mal@ng tak berb@u... Itulah yang dihad@pi penyanyi Amir UK's dimana rumah didiami oleh anaknya, Mohd Aliff Naim telah mengal@mi musib@h kebak@ran rumah, Sabtu lalu.

Dalam kejadian pada jam 9 malam itu, kediaman dua tingkat di Taman Mewah, Kajang itu musn@h terbak@r di bahagian tingkat atas dan tiada satu barang sempat diselamatkan.

Berhubung perkara tersebut, Amir tampil memohon sumbangan pelbagai pihak untuk membantu anaknya itu.

"Saya terk£jut apabila dapat berita dari kumpulan WhatsApp keluarga. Pada malam kej@dian, saya berg£gas ke sana kerana nak tengok cucu yang masih kecil lagi.

"Agak menyedihkan kerana tiada barang dapat diselamatkan. Ap1 mar@k dari tingkat atas. Ahli keluarga pun dah beri bantuan sikit-sikit.

"Selebihnya kami harapkan badan-badan seperti Pusat Zakat untuk bantu ringankan b£ban Aliff. Saya kasihan dengan nasibnya," tuturnya.

Amir bagaimanapun meluahkan rasa syukur kerana keluarga anaknya itu selamat kerana kej@dian berl@ku sebelum mereka tidur.

"Kalau mereka tidur tak tahulah nak cakap apa kerana api sangat mar@k. Anak sulung saya ini bekerja sendiri iaitu berniaga.

Klik untuk gambar besar

"Saya amat mengharapkan kalau ada yang dapat bantu untuk dia bangunkan semula keluarganya. Dengan bantuan juga, dia akan dapat bina semula rumah. Ibu bapa mentua yang dah tua juga tinggal dengan mereka," katanya.

Sementara itu, menantu Amir iaitu Nur Farhana Nor Afandi pula berkata, walaupun ap1 tidak sempat mer£bak ke tingkat bawah tetapi k£sannya menyebabkan banyak peralatan rumah tidak dapat digunakan lagi.

"Kerug1an ditafsirkan sebanyak RM200,000. Kami mula sedar apabila dua orang anak saya melihat bilik tingkat atas yang dijadikan st0r terbak@r. Bayangkan api mer£bak dengan pantas ke bilik-bilik lain.

"Saya, suami dan bayi yang ketika itu di tingkat bawah sedang menonton televisyen terus berg£gas membawa anak-anak keluar. Tiada apa pun barang yang dapat kami selamatkan melainkan telefon.

"Sebaik saja kami keluar rumah, ap1 mer£bak ke bilik sebelah dan mel£tup disebabkan gas penghawa dingin di bilik itu. Situ@si ini menyebabkan semua bilik bahagian atas h@ngus," jelasnya.

Menurutnya lagi, mereka terpaksa menump@ng di rumah bapa saudara, selain berikhtiar untuk membaik pulih rumah ini, namun k0s yang besar agak merum1tkan keadaan.

Dalam masa sama, mereka sedang mencari rumah sewa berhampiran kediaman mereka yang terbak@r bagi memudahkan urusan membersihkan rumah dan proses baik pulih kelak.

Bagi king in membantu keluarga ini boleh menyalurkan sumbangan ke akaun CIMB, 7016032125 (Nur Farhana Nor Afandi).

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: