13 May 2024

BILA ALIFF SYUKRI KATA TAHUN INI ADALAH TAHUN TERAKHIR DIA SEBAGAI PENYANYI



"Tahun ini adalah tahun terakhir saya sebagai penyanyi. Tahun ini adalah tahun paling 'suw£y' (mal@ng).
"Setiap gerak geri saya dikrit1k, bahkan, k£s baru-baru ini juga masih dalam sias@tan. Sedikit sebanyak, ia memberi tek@nan dan peny£salan kepada saya. Jadi, saya tarik diri dan reda."

Demikian ujar Datuk Seri Aliff Syukri, 37, dimana usahawan kosmetik itu membuat keputusan untuk berhenti daripada dunia nyanyian.

Ini kerana Aliff berpendapat, faktor usia yang semakin meningkat dan sering terp@lit kontr0versi memb@bitkan undang-undang akib@t karya lagu raya dianggap tidak menghormati budaya dan agama baru-baru ini.

Dalam pada itu, Aliff berkata, em0sinya tercal@r walaupun dia sedaya upaya menutup mas@lahnya.

"Anda tahu mengenai k£s sam@n saya? Ia tak mudah. Saya cuba tutup mas@lah saya, tapi, dalam keadaan ekonomi sekarang, sedikit sebanyak ia mencab@r dan em0si saya tercal@r," katanya.

Selain itu, Aliff memberitahh, dia juga sudah berputus asa dan ingin membuka peluang kepada artis-artis baharu (BBNU) untuk menyerlah.

"Tapi, janganlah kerana tak ada lagu, anda lupakan saya. Berilah BBNU baru untuk naik pula. Saya sampai berg@duh suami isteri dan bukan gim1k. Jujurnya, saya dah putus asa. Mungkin saya dib£nci sebagai penyanyi," tuturnya.

Sementara itu, Aliff turut mempers0al sikap netizen yang lebih gemar memberi perhatian kepada 'cont£nt' (kandungan) yang dicipta berbanding obj£ktif utama perniagaan.

Tambahnya lagi, ia secara tak langsung memaksanya menghasilkan kandungan yang mencuri perhatian hingga berd£pan krit1kan dan kec@man.

"Kalau tak ada orang macam kami ini, tak ada 'mony£t', tak ada 'k£ra' macam kami ini, tak ceria Malaysia," ujar penyanyi lagu 'Abang Nak Tegur' itu lagi.

Aliff dalam masa sama juga mendakwa, masyarakat di negara ini gemar melihat kandungan bersifat menga1bkan seperti sam@n, tangk@p basah dan sebagainya.

Terdahulu, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dengan kerjasama Polis Diraja Malaysia (PDRM) merakam percakapan Aliff atau nama penuhnya, Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman di Ibu Pejabat SKMM di Cyberjaya, pada awal April lalu.

Rakaman percakapan ini adalah susulan aduan yang diterima oleh SKMM berhubung kandungan video teaser Hari Raya yang dimuat naik usahawan kosmetik berkenaan.

Seterusnya, telefon bimbit dan kad sim miliknya dis1ta dan dihantar ke Unit For£nsik untuk sias@tan lanjut.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: