04 May 2024

DEDAH ASLAM BAWA GRAB & BERNIAGA - ABBY ABADI TAK SANGKA UJ1AN ITU DATANG PADA ANAKNYA : "MEREKA GELAR ANAK SAYA 'PENY0NDOL'... HABIS LELAKI TAK SAL@H?... MEREKA MAHU MENGELAKKAN MAKSI@T & MENCARI JALAN HALAL"



"Saya bukan orang yang boleh hidup berpol1gami dan sebab itu apa berl@ku dulu saya pilih bercerai sebab tak sanggup berkongsi.
"Tapi benda yang saya tak mahu datang sebagai uj1an pada anak saya. Saya pun tak tahu kenapa anak saya pilih untuk bergelar isteri kedua. Sejujurnya saya masih ral@t atas apa yang berlaku, tapi saya terima kenyataan ini.

"Semua orang pun kalau ada pilihan mereka nak yang paling bahagia dalam hidup mereka. Saya percaya mesti ramai yang tidak mahu berkongsi, tapi saya pun tak tahu nak jelaskan bagaimana anak saya memilih untuk berada di posisi isteri kedua. Saya tiada jawapan itu.

"Saya akui anak saya buat kesil@pan besar tapi bukan sal@h dia seorang. Saya tak rasa hanya dia (Marissa) seorang yang patut dipersal@hkan. Kenapa orang hanya menuding jari kepada Marissa seolah-olah Aslam (suami Marissa) tidak sal@h langsung.

"Mereka gelar anak saya 'peny0ndol'. Saya rasa p£lik kenapa orang Malaysia beranggapan sebegitu. Siapa guna istilah peny0ndol. Habis lelaki tak sal@h? Pada saya masing-masing ada sil@p.

"Pada saya masing-masing ada sal@h sendiri. Kita sendiri tidak tahu apa yang berlaku dalam rumah tangga Aslam dan isteri pertamanya, Umisya.

"Saya mendoakan yang terbaik untuk anak-anak saya. Jadi saya harap orang luar pun sama. Walaupun saya dah pernah bersembang dengan anak saya serta bergurau dengannya fasal ciri-ciri lelaki tapi perkara itu tidak berlaku. Kita hanya mampu merancang , tapi Allah lebih tahu apa yg terbaik."

Itulah ujar pelakon Abby Abadi yang berkata, dia masih tidak percaya apabila anak perempuannya, Marissa Dania Hakim memilih untuk hidup berpol1gami.

Dalam pada itu, jelas Abby, dia menerima kenyataan dengan reda dan akur apabila ujian itu kini berl@ku kepada anaknya.

Akui Abby, sebagai wanita yang pernah menent@ng untuk hidup berkongsi kasih, dia masih ral@t dengan apa yang berl@ku serta tertanya-tanya dengan keputusan anaknya itu yang sehingga hari ini masih tidak menemui jawapan mengapa Marissa memilih untuk menjadi isteri kedua.

Tambah Abby, dia sudah berjumpa dengan madu anaknya iaitu Misya Mazlan untuk selesaikan mas@lah mereka, selain berkata, biarpun anak perempuannya sudah melakukan kesil@pan besar, tetapi kesal@han itu tidak sepatutnya digalas anaknya sahaja.

Bekas isteri kepada pelakon Norman Hakim itu mempersoalkan tind@kan netizen yang meletakkan kesal@han sepenuhnya kepada kaum wanita dalam isu pol1gami.

Disamping itu, menurut Abby, dia yang pernah berdepan pengalaman bercerai ketika perkahwinan pertamanya gara-gara orang ketiga, namun dia tidak pernah menyal@hkan isteri bekas suaminya itu.

"Saya 'thr0wback' sikit masa saya dengan bekas suami (Norman Hakim) dulu, saya tak pernah menyal@hkan Memey (isteri Norman) sebab tak tahu pun mereka berkawan sampailah satu kej@dian yang buatkan saya tahu. Masa tu saya tak sal@hkan Memey, saya sal@hkan Norman.

"Tetapi sekarang ini saya nampak orang lebih sal@hkan pihak perempuan. Sedangkan perkara ini berl@ku memb@bitkan kedua-dua belah pihak. Perempuan dihent@m bagaikan tiada hari esok.

"Saya rasa perkara ini tidak adil. Sampai anak saya cakap diri dia seorang 'intr0vert' pun orang mar@h. Sedangkan dia memang begitu. Jangan disebabkan satu kesal@han, orang menidakkan perkara yang lain," katanya.

Dalam masa sama, Abby atau nama sebenarnya, Arbaiyah Abdul Manan, 46, juga berharap anaknya diberikan peluang untuk menjalani kehidupan dengan penuh bahagia bersama suami dan madunya.

"Saya tengok masing-masing pun dah bahagia. Umisya dah boleh terima. Aslam lagilah saya tengok macam seronok sangat. Jadi apa sal@hnya kita doakan yang baik-baik untuk mereka.

"Apa yang saya nampak, mereka cuba untuk mencari jalan damai dalam masa yang singkat. Kerana masing-masing belajar agama. Mereka mahu mengelakkan maksi@t dan mencari jalan halal. Aslam juga merupakan seorang anak Ustaz," tuturnya.

Sementara itu, Abby turut mendedahkan menantunya iaitu Aslam bekerja sebagai pemandu e-hailing untuk menampung kehidupan keluarga serta berniaga untuk menambah pendapatan.

"Saya tiada peluang lagi nak bersembang tapi apa yang saya tahu Aslam bawa Grab dan masing-masing pun berniaga. Jadi doakan sahaja yang baik dan saya rasa mereka ada masa depan yang baik," katanya.

Pada 7 Februari lalu, nama Marissa menjadi bualan ramai apabila didakwa bernikah di Thailand dengan Aslam sebagai isteri kedua.

Pernikahan itu dikatakan berlangsung ketika isteri pertamanya, Misya sedang berada di Tanah Suci Makkah pada 27 Disember tahun lalu.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: