03 May 2024

MOHD HAFIZ KATA KALAU MASIH BERL4RUTAN, SENIMAN SEDIA LAPOR SKMM



"Setakat ini, Seniman belum lagi membuat laporan kepada SKMM, namun kita sudah dalam 'mo0d' bersiap sedia kalau benda masih berl@rutan, kita akan buat adu@n.
"Tapi, buat masa ini memang dah ramai orang lain buat dah (adu@n kepada SKMM) selepas kenyataan dikeluarkan oleh Seniman itu. Memang dah ramai orang yang buat 'rep0rt'."

Demikian kata Setiausaha Agung Seniman, Mohd Hafiz Mohd Nafiah yang memaklumkan, Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) tidak menghantar sebarang aduan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) terhadap individu tertentu berhubung penyebaran kisah peribadi Aliff Aziz di media sosial.

Jelas Mohd Hafiz, persatuan itu hanya mengeluarkan satu kenyataan media rasmi meminta individu dikenali, Sarah Yasmine agar berhenti mengeluarkan kenyataan yang dianggap boleh meng£ruhkan keadaan dan menj£jaskan kredibiliti industri hiburan.

Tambahnya lagi, Seniman mendapati pihak terb@bit dalam isu kontr0versi itu berdiam diri, tapi yang tiba-tiba banyak bersuara adalah orang-orang lain yang nak cuba menjadi 'hero' dan 'heroin'.

"Sebelum Seniman keluarkan kenyataan (baru-baru ini), tiada siapa pun yang 'bersuara', tiada siapa yang pergi buat 'rep0rt'. Mungkin sebab orang tak tahu macam mana nak buat, apa benda?

"Jadi, bila kita (Seniman) buat kenyataan media, kita sarankan individu terlib@t yang contohnya, mana-mana nama (selebriti) dinaikkan itu supaya buat laporan polis dan adu@n kepada SKMM.

"Termasuk, orang ramai juga boleh buat adu@n. Sebabnya, orang pun pasti dah mu@k dengan isu (Aliff Aziz) ini. Tapi, bila buka media sosial asyik benda itu yang naik dan ia dah terlalu 'to0 much'," tuturnya.

Dalam pada itu, ujar Hafiz, tidak perlu pun sebenarnya kisah a1b itu terus dican@ng kerana ia masih lagi dalam sias@tan pihak berkuasa dan biarlah proses undang-undang itu berjalan, selain industri hiburan pun ada 'maru@h' yang perlu di jaga.

Terdahulu, Menteri Komunikasi Fahmi Fadzil memberitahu SKMM ada menerima adu@n mengenai tind@kan berterusan individu tertentu 'membuka a1b' memb@bitkan hal peribadi pelakon dan penyanyi, Aliff Aziz di media sosial.

Menurut Fahmi, bagaimanapun pihak SKMM perlu men£liti semua adu@n terb@bit yang diterima itu sebelum mengambil sebarang tindakan sewajarnya mengikut undang-undang sedia ada.

Sebelum ini, industri hiburan negara dig£mparkan dengan pendedahan 'bert@li-arus' berhubung skand@l Aliff Aziz oleh seorang wanita, Sarah Yasmine yang mendakwa 'kekasih gel@p' suami pelakon dan penyanyi, Bella Astillah itu.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: