23 June 2024

"ALHAMDULILLAH, ALLAH MEMBERI PELUANG KEDUA" - HAFIDZ ROSHDI RASA SYUKUR DAPAT BERLAKON KEMBALI SELEPAS LEBIH SETAHUN TIADA TAWARAN



Selepas lebih setahun tiada tawaran, pelakon Hafidz Roshdi, 30, meluahkan rasa syukur apabila dapat berlakon kembali, selain menyifatkan ia umpama 'peluang kedua' buatnya dalam kerjaya seni.
Kata Hafidz atau nama penuhnya, Muhammad Hafidz Roshdi, dia juga rasa lega kerana tempoh setahun itu adalah tempoh paling lama pernah dilaluinya tanpa menjalani sebarang penggambaran.

"Alhamdulillah, Allah memberi peluang kedua apabila baru-baru ini saya kembali menerima tawaran lakonan selepas setahun tak 'sh00ting' (penggambaran).

"Saya pun tak sangka menerima tawaran daripada Gl0bal St@tion Sdn Bhd untuk berlakon dalam drama untuk siaran di Viu.

"Harapnya ini menjadi titik tolak untuk saya kembali aktif dalam dunia lakonan," ujarnya yang yang bakal membintangi drama 'Bawah Payung Awan' musim kedua.

Sebelum ini, Hafidz juga banyak berteka-teki mengapa dirinya seolah-olah 'dipingg1r' dan tidak diambil berlakon oleh mana-mana penerbit.

Bagaimanapun, dia tetap percaya semua itu adalah s0al rezeki dan enggan mempers0alkannya.

"Tawaran itu ada datang juga termasuk awal tahun ini. Tapi akhirnya tiada rezeki kerana nama saya tidak diluluskan stes£n televisyen. Saya pun tidak pasti apa sebabnya.

"Saya pun tidaklah mahu bertanya kepada penerbit atau pengarah mengenai hal itu. Saya anggap saja tiada rezeki kalau memang nama sudah ditolak," tuturnya.

Dalam pada itu, Hafidz turut menjelaskan, dia masih lagi meneruskan kerja sebagai penghantar barang untuk sebuah syarikat penghantaran terkenal, demi kelangsungan hidup jika tiada kerja-kerja penggambaran.

Bahkan, ujar Hafidz, dia semakin seronok melakukan kerja itu dan menganggapnya sebagai ter@pi terbaik untuk dirinya.

"Saya anggap kerjaya sebagai penghantar barang seperti pr0ses 'h£aling'. Ini kerana saya dapat berjumpa ramai orang dan membantu meredakan mas@lah bip0lar yang dihid@pi sejak 2021," katanya.

Apapun, Hafidz juga berharap pemb@bitannya dalam drama terbaru itu akan membuka lagi pintu rezeki buatnya, selain berkata, dia memang tidak pernah mahu meninggalkan bidang lakonan.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: