10 June 2024

"SEAKAN TIDAK TERURUS, TERASA SEPERTI DI HUJUNG HAYAT" - KHAI BAHAR DEDAH PERNAH HIL4NG NIKMAT TIDUR LENA SELEPAS DIT1MPA KER£SAHAN KRIT1KAL & SER4NGAN PAN1K



"Saya pernah kena ser@ngan 'anxi£ty' dan ser@ngan pan1k sehingga saya rasa hil@ng arah. Saya pergi dapatkan rawatan dan doktor syak saya ada kemurvngan. Kalau tak dikaw@l memang akan jadi t£ruk sebab ia membah@yakan.
"Bila saya buat pemeriksaan, doktor kata ia berpunc@ daripada mas@lah 'g£rd' disebabkan pemakanan dan tidak menjaga waktu tidur."

Itulah jelas penyanyi dan pelakon Khai Bahar, 30, dimana dia mendedahkan, dirinya pernah kehil@ngan nikmat tidur lena selepas dit1mpa ker£sahan krit@kal dan ser@ngan pan1k sehingga terpaksa berjumpa pakar pada 2019.

Kata Khai atau nama sebenarnya, Muhammad Khairul Baharuddin, doktor mendapati ser@ngan itu berpunc@ daripada gaya hidup yang tid@k sihat selain tek@nan diri.

Menurut penyanyi lagu 'Bayang' itu lagi, bagi memb£ndung peny@kit berkenaan berl@rutan, dia terpaksa berg@ntung kepada ubat tidur buat seketika.

"Saya ada dapat ubat tidur dan ambil dalam dua hari dan selepas itu saya bu@ng sebab tak nak biasakan berg@ntung dengan ubat. Ada juga saya ambil ubat batuk yang buat mengantuk. Saya paksa diri tidur sampai s@kit badan-badan," ujarnya.

Tambah Khai, dia bagaimanapun berusaha melaw@nnya dengan mengambil s£rius saranan doktor untuk mengamalkan gaya hidup lebih sihat, selain menjelaskan, lebih setahun juga dia bert@rung untuk kuatkan diri.

"Ketika itu saya seakan tidak terurus, malah terasa seperti sudah di hujung hayat. Jadi, doktor minta saya untuk jalani hidup sihat dan hampir setahun lebih juga saya berusaha untuk semua itu," jelasnya.

Dalam pada itu, Khai memberitahu, ser@ngan terb@bit masih datang sekali-sekala selepas itu, namun dia sudah mampu mengaw@lnya dengan lebih baik.

"Bila ada pengalaman macam itu, kalau ada perkara yang terc£tus seperti kontr0versi, saya sudah boleh law@n," tuturnya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: