07 June 2024

USTAZ KAZIM ELIAS NAFI TIMBUL ISU DIPERGUN4KAN, MEMPERGUN4KAN KISAHNYA



"Cerita tentang saya, kisah s@kit saya (disih1r) dan sebagainya, saya rasa kebanyakan kita di Malaysia dah tahu perjalanan kisahnya. Cuma, kali ini kita buat dalam bentuk cerita yang orang boleh tengok dalam sejam hingga satu jam setengah itu (di pawagam).
"Jadi, saya rasa tidak timbul isu untuk mempergun@kan cerita saya, pergun@kan saya. Contohnya, bagi saya itu tidak ada. Sebab, orang pun nak tengok kerana selama ini, mereka mungkin hanya mendengar cerita saya (disih1r) saja.

"Tetapi apabila difilemkan, jadi orang (penonton) boleh bayangkan macam mana s@kit itu (disih1r), keadaan semasa s@kit, macam mana orang datang minta maaf dan sebagainya, jadi saya rasa itu yang orang nak tengok."

Demikianlah jelas penceramah dan pendakwah bebas, Datuk Mohd Kazim Elias atau Ustaz Kazim, 52, dimana dia tidak terfikir dan melihat kisah dirinya yang menjadi m@ngsa 'sih1r' dipergun@kan bagi meraih tarikan penonton di pawagam.

Kata Kazim, kisah s@kit 'mist£ri' dial@minya itu sudah pun diketahui lebih awal oleh masyarakat sebelum filem 'Zim Zim Ala Kazim' arahan Mawi itu yang dihasilkan kira-kira dua tahun lalu.

Menurut beliau lagi, walaupun dalam cerita dihasilkan itu pengarah sudah membuat penambahan dan bagi lebih cantik lagi kisahnya, namun orang mesti nak tengok dan boleh bayangkan macam mana keadaan s@kit dihad@pi itu.

Dalam pada itu, ditanya pula mengenai babak isteri yang dilakonkan Rosnah Johari ketika menjaganya ketika s@kit, Kazim berkata, tiada sedikit pun aksi bersentuhan kerana antara mereka memang bukan mahram.

"Alhamdulillah, Mawi bijak mengarahkan filem ini apabila sangat menjaga pergerakan pelakon lelaki dan wanita hingga tidak bersentuhan langsung. Ini penting dijaga kerana antara pelakon pun bukan mahram dan kami hanya berlakon saja.

"Apapun, harapan saya agar filem 'Zim Zim Ala Kazim' diterima baik penonton dan mendapat sambutan p0sitif kerana ia adalah kisah benar serta ada banyak mesej yang boleh diambil sebagai iktibar dalam kehidupan untuk kita semua menjauhi sih1r," tuturnya

Terdahulu, Ustaz Kazim mendedahkan beliau pernah disih1r seseorang lebih 25 tahun lalu iaitu pada 1997 berpunc@ daripada percakapannya yang membuatkan individu terb@bit ter@sa h@ti.

Tambah beliau lagi, perkara itu diketahuinya daripada pengakuan dibuat sendiri oleh individu yang menghantar sih1r berkenaan ketika datang bertemu dengannya untuk memohon maaf.

"Kali pertama saya kena sih1r pada 1997 yang berpunc@ daripada percakapan saya sendiri. Ketika itu, saya masih muda, mungkin jadi penceramah yang gar@ng sebab terlalu bersemangat dan lant@ng apabila berkata-kata.

"Jadi, sekarang selain pant@ng dalam penjagaan makanan harian, saya juga pada masa sama berpant@ng ketika bercakap sebab bimb@ng boleh buatkan orang lain ter@sa h@ti. Saya kini sangat berh@ti-h@ti," tuturnya.

Untuk makluman, filem 'Zim Zim Ala Kazim' yang memberi peluang Kazim muncul kali pertama sebagai hero di layar perak akan mula ditayangkan di pawagam seluruh negara mulai 13 Jun ini, dengan anggaran kos penerbitan sebanyak RM1.2 juta.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: