07 July 2024

AL-FATIHAH - MANSOR PUTEH MENINGGAL DUNIA SELEPAS TERK0RBAN DALAM NAH4S JALAN RAYA



Takziah diucapkan kepada ahli keluarga pengarah dan pengkrit1k filem serta budaya iaitu Mansor Puteh, 70, atas pemergiannya selepas terk0rban dalam nah@s jalan raya di Alam Damai, Cheras, di sini, kira-kira jam 10 pagi tadi.
Berita duk@ itu dikongsi oleh pengarah dan pelakon, Mior Hashim Manap, dimana dia berkata, jenazah sudah dibawa ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) untuk urusan selanjutnya.

"Saya dimaklumkan dalam kumpulan WhatsApp. Berita ini dikongsi anak buah seorang sahabat kami yang juga anggota polis tr@fik.

"Saya terk£jut Mansor meninggal dunia disebabkan kemal@ngan pagi tadi, tetapi saya tak pasti jam berapa," tutur Mior yang dalam masa sama turut meluahkan perasaan ral@t apabila tidak dapat berjumpa dengan arwah sebelum kembali ke rahmahtullah.

"Baru-baru ini, filem 'Imam' menyertai ke festival filem di Iran. Insan yang banyak berjasa adalah arwah. Beliau usaha dan angkat filem 'Imam' pergi ke banyak lokasi. Jadi, saya terkil@n tak dapat bertemunya.

"Kali terakhir kami jumpa sebelum ke Iran, dua bulan lalu. Semalam sepatutnya ada tayangan apr£siasi filem 'Imam'. Saya ingatkan beliau datang, tapi tak datang, ingat dapatlah jumpa semalam," katanya.

Terdahulu, Mansor dikenali dengan sikapnya yang suka menderma dar@h dan pernah menerima sijil pengiktirafan atas sumbangannya menderma dar@h sebanyak 500 kali pada 2018.

Pada 2021 dilaporkan Mansor adalah rakyat kedua terbanyak menderma dar@h dalam negara. Mansor sudah berusia lebih 60 tahun, tetapi masih k0mited mendermakan dar@h demi membantu sesama insan.

Mendapat pendidikan awal dalam bidang komunikasi massa dari Institut Teknologi Mara (ITM), Mansor pernah menjadi wartawan sebelum melanjutkan pengajian dalam jurusan Master of Fine Arts in Film Directing, Universiti Columbia pada 1978.

Beliau pernah mengarahkan filem berjudul 'Seman' pada 1988, selain menghasilkan dokumentari 48 minit mengenai Tunku Abdul Rahman bertajuk 'Residency Years' atau 'Bertahun Di Residensi'.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: