03 July 2024

K£S BERKHALW4T - ALIFF AZIZ, RUHAINIES MENGAKU TIDAK BERSAL4H



Hari ini di Mahkamah Tinggi Syariah Wilayah Persekutuan, ketika pertuduhan dibacakan, pelakon kontr0versi iaitu Aliff Aziz dan Ruhainies mengaku tidak bersal@h dan minta dibicarakan berhubung k£s khalw@t pada 9 Mac lalu.
Menerusi laporan Harian Metro, Aliff dan Ruhainies yang diwakili peguam Hadi Salleh dan Amirul Ashraf Ghani, membuat pengakuan tidak bersal@h di hadapan hakim, Abu Suffian Abu Yaziz.

Pendakwaan dibuat oleh Pendakwa Syarie dari Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI), Mohd Nahar Mohamad dan Masroha Duki.

"Kedua-dua hadir hari ini bersama peguam Hadi Salleh dan Amirul Ashraf Ghani. K£s ini disebut pada 20 Jun lalu di Mahkamah Rendah Syariah, tiada sebarang pengakuan dan angguhan juga sudah dibuat serta dilepaskan dengan b0n jaminan RM1,500 dan seorang penj@min," jelasnya.

Selepas pertuduhan dibaca, Aliff mengaku tidak bersal@h dan Ruhainies turut membuat pengakuan sama serta mohon dibicarakan.

"Saya mengaku tidak bersalah," tutur Aliff.

"Saya mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan," kata Ruhainies pula.

Pros1ding diteruskan dengan perbicaraan dengan kehadiran saksi daripada pihak tertuduh.

Kemudiannya, mahkamah menetapkan 17 Oktober depan sebagai tarikh seterusnya dan b0n jaminan dilanjutkan sehingga tarikh itu.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: